۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰
غلامی:

پیش بینی وزش باد و رگبار باران تا پایان هفته

پیش بینی وزش باد و رگبار باران تا پایان هفته
مدیرکل اداره هواشناسی استان تهران با تاکید بر اینکه بارش‌های روزهای گذشته به جبران کم‌بارشی سه‌ سال گذشته کمکی نکرده و میزان آن‌ چندان چشمگیر نبوده است، گفت: برای روزهای آینده وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک و رگبار باران برای بیشتر نقاط تهران پیش‌بینی می‌شود.
کد خبر : ۶۳۶۴۶۵

به گزارش صراط به نقل از ایسنا، مازیار غلامی درباره بارش‌های چند روز اخیر تهران اظهار کرد: طی هفته گذشته بارش‌هایی در تهران داشتیم که عمدتا به‌صورت رگباری و در برخی مناطق بودند. بیشترین میزان بارش در ایستگاه هواشناسی فرودگاه امام خمینی (ره) به میزان میزان ۹ میلیمتر، آبعلی ۲ میلیمتر، ورامین ۱.۳ میلیمتر و در ایستگاه‌های دیگر بارش‌های کمتر از یک میلیمتر در شبانه روز منتهی به ۱۳ مهرماه گزارش شده است.

وی تاکید کرد: این بارندگی‌ها فراگیر نبودند و تمام نقاط استان بارش خوبی نداشتند حتی بارش‌های پایتخت نیز کمتراز یک میلیمتر و به‌صورت رگباری بود بنابراین بارش‌های دریافت شده تاکنون نمی‌تواند بر حل مشکلات کم‌آبی موثر باشد حتی اگر بارندگی‌ها بیش از حد نرمال باشد نیز کاهش بارش انباشته سه سال گذشته را جبران نمی‌کند و همچنان لزوم مدیریت مصرف آب وجود دارد.

مدیرکل اداره هواشناسی استان تهران همچنین درباره وضعیت جوی طی روزهای آینده اظهار کرد: طی امروز تا پایان هفته به‌ویژه سه‌شنبه (۱۹ مهرماه) یک سیستم ناپایداری وجود خواهد داشت که به دلیل جریان داشتن آن می‌توانیم طی سه‌شنبه شب و چهارشنبه بارش‌های رگباری در استان داشته باشیم و اگر الگوی نقشه‌ها به همان صورت بماند و تغییر قابل ملاحظه‌ای نداشته باشیم برای چهارشنبه شب، پنجشنبه و جمعه (۱۹ تا ۲۱ مهرماه) در بیشتر نقاط تهران بارندگی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: اواخر وقت سه‌شنبه تا صبح جمعه (۱۸ تا ۲۱ مهر) گاهی رگبار پراکنده با احتمال رعد و برق در سطح استان و وزش باد شدید گاهی خیلی شدید، در نواحی مستعد خیزش گردوخاک، احتمال کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید از عصر دوشنبه تا پنجشنبه (۱۷ تا ۲۰ مهر)  همچنین از پنجشنبه تا جمعه کاهش محسوس دما در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

غلامی در پایان تصریح کرد:این شرایط جوی روز دوشنبه در نیمه‌جنوبی و مناطق غربی و شمال شرق، سه‌شنبه در نیمه‌جنوبی و مناطق غربی، چهارشنبه در استان تهران و پنجشنبه در نیمه‌جنوبی و مناطق غربی و شمال شرق پیش‌بینی می‌شود.