۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۱
سالانه 100 روز آلوده داریم

روزهای‌غبارآلودهرساله‌افزایش‌می‌یابد

وی با اشاره به تعداد روزهای آلوده ناشی از ورود ریزگردهای عربی به کشور یادآور شد: از سال 86 تاکنون این تعداد روزها در حال افزایش است.
کد خبر : ۶۳۶۸۴
به گزارش صراط به نقل از خبرگزاری مهر: رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: تعداد روزهای غبارآلود در استانهای درگیر با پدیده گرد و غبار هر ساله افزایش می یابد.

سید امیر فاتح وحدتی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه استان لرستان با بیان اینکه 18 استان کشور خسارت ناشی از پدیده ریزگردها را دریافت کرده اند، اظهار داشت: با اقدامات صورت گرفته امیدواریم که مسئله مدیریت پدیده ریزگردها و گرد و غبار را طی یک برنامه 5 ساله در کشور داشته باشیم.

وی با اشاره به تعداد روزهای آلوده ناشی از ورود ریزگردهای عربی به کشور یادآور شد: از سال 86 تاکنون این تعداد روزها در حال افزایش است.

رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست کشور تصریح کرد: در حال حاضر میانگین روزهای آلوده در کشور بین 100 تا 120 روز است.

وحدتی همچنین با اشاره به وضعیت تالابهای کشور ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر وضعیت تالابهای کشور به هیچ عنوان مطلوب نیست.

وی ادامه داد: عدم تامین حق آبه تالابها یکی از مشکلات جدی در این زمینه محسوب می شود.

رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست کشور با تاکید بر اینکه باید به گونه ای کار کنیم که تالابهای کشورمان به سرنوشت تالابهای عراق دچار نشوند، ادامه داد: در این راستا کار پایش و کنترل آبهای تالابهای اصلی کشور در دستور کار قرار گرفته است.
 

خبر فوری

همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند/ ملت ایران نگران و دلواپس نباشند