۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۹

عضو حقوقدان شورای نگهبان: حمایت‌های آشکار دولت‌های غربی از جنایات رژیم صهیونیستی خلاف قواعد حقوق بین‌الملل است

عضو حقوقدان شورای نگهبان: حمایت‌های آشکار دولت‌های غربی از جنایات رژیم صهیونیستی خلاف قواعد حقوق بین‌الملل است
عضو حقوقدان شورای نگهبان، حمایت‌های آشکار دولت‌های غربی از جنایات رژیم صهیونیستی را خلاف قواعد حقوق بین‌الملل دانست.
کد خبر : ۶۳۶۹۷۶

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از فارس، عباسعلی کدخدایی عضو حقوقدان و رئیس پژوهشکده شورای نگهبان با انتشار مطلبی در حساب کاربری خود در فضای مجازی با توجه به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در غزه و کشتار مردم بی‌دفاع این منطقه، نوشت: بلینکن و بربوک به واسطه حمایت‌های آشکار خود از جنایات رژیم صهیونیستی، طبق بند ۲ ماده ۴۱ طرح پیش‌نویس مسئول شناخته خواهند شد.

عضو حقوقدان شورای نگهبان تصریح کرد: عهد صریحی که به هیچ دولتی اجازه نخواهد داد تا در شرایط نقض فاحش قواعد آمره، کوچکترین کمک یا مساعدتی در حفظ آن شرایط انجام دهد.

به گزارش فراس، صبح روز (شنبه، 15 مهر) «محمد الضیف» فرمانده کل کتائب القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» خبر داد و در ادامه اخباری درباره موشک باران مواضع رژیم صهیونیستی منتشر شد.

فرمانده کل کتائب القسام اعلام کرد: «آغاز عملیات طوفان الاقصی را اعلام می‌کنیم. در حمله اول عملیات طوفان الاقصی به مواضع دشمن، فرودگاه‌ها و استحاکاماتشان بیش از ۵ هزار موشک و راکت شلیک شد».

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز با بیان اینکه صهیونیست‌ها هم‌اکنون در وضعیت جنگی قرار دارند، از شهرک‌نشینان خواست به دستورات ارتش و نیروهای امنیتی عمل کنند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز بعد از این حملات اعلام کرد که نیروهای مقاومت طی عملیات صبح امروز حدود ۳۵ صهیونیست را به اسارت گرفته‌اند.