۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۵

امیرعبداللهیان: به تلاش‌ها برای رفع محاصره غزه و ارسال کمک‌ها از مسیر مصر ادامه می‌دهیم

امیرعبداللهیان: به تلاش‌ها برای رفع محاصره غزه و ارسال کمک‌ها از مسیر مصر ادامه می‌دهیم
امیرعبداللهیان در رایزنی با همتای تونسی: به تلاش‌ها برای رفع محاصره غزه و ارسال کمک‌ها از مسیر مصر ادامه می‌دهیم
کد خبر : ۶۳۷۲۲۶

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه رایزنی‌هایش با برخی از همتایان در پی تحولات اخیر در فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه و وضعیت وخیم انسانی در غزه امروز (دوشنبه) ۲۴ مهر ماه با «نبیل عمار» وزیر امور خارجه تونس تلفنی گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه در این تماس تلفنی با اشاره به این نکته که اقدام مقاومت در سرزمین‌های اشغالی یک دفاع مشروع برای رفع اشغال فلسطین است، گفت: براساس برآوردهای ما مقاومت برای پاسخ به جنگ طلبی‌های صهیونیست‌ها آمادگی کامل دارد.

وی همچنین اعلام کرد که ایران به تلاش‌های خود در جهت رفع محاصره انسانی و ارائه کمک‌های انساندوستانه از جمله ارسال کمک‌های دارویی و غذایی از مسیر مصر ادامه خواهد داد.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین ابراز امیدواری کرد که بیانیه نشست وزرای خارجه سازمان همکاری‌ اسلامی که قرار است روز چهارشنبه در جده برگزار شود، بیانیه‌ای قوی در حمایت از مردم فلسطین و توقف جنایات در باریکه غزه باشد.

وزیر امور خارجه تونس هم در این دیدار با اشاره به نزدیکی مواضع تونس با جمهوری اسلامی ایران، بر ضرورت پایان یافتن کشتار غیرنظامیان در فلسطین در کوتاه‌ترین زمان ممکن تأکید کرد و گفت: اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی با هیچکدام از معیارهای انسان دوستانه، حقوقی و تاریخی سازگار نیست و این کشتار سازمان یافته هیچ توجیهی ندارد و آنچه امروز در غزه رخ می‌دهد موجب تضعیف اعتبار کشورهایی است که از مواضع این رژیم جانبداری می‌کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران از ابتدای تحولات در فلسطین رایزنی‌های تلفنی را با برخی همتایان انجام داد و از سوی دیگر سفری به چهار کشور منطقه شامل دو کشور محور مقاومت داشت و با مقامات این کشورها درباره وضعیت در فلسطین و نوار غزه گفت‌وگو کرد.