۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
وحیدی در حاشیه جلسه هیأت دولت:

بمباران بیمارستان غزه مصداق بارز جنایت علیه بشریت است

بمباران بیمارستان غزه مصداق بارز جنایت علیه بشریت است
وزیر کشور گفت: بمباران بیمارستان غزه مصداق بارز جنایت علیه بشریت است.
کد خبر : ۶۳۷۳۸۷

به گزارش صراط به نقل از مهر، احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران و در خصوص جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: فاجعه غزه از هولناک‌ترین اتفاقاتی بود که روی داد و حتماً مصداق جنایت علیه بشریت و نسل کشی است.

وی افزود: چه رژیم اسراییل و سردمدارانش و چه کسانی که در حمایت از این رژیم ایفای نقش کردند، به ویژه رژیم آمریکا که با آوردن ناوهای خود به منطقه تلاش کرد به رژیم صهیونیستی بگوید که با جنایاتش در غزه همراه است و عملاً اداره امور را در اختیار گرفت، در این جنایت‌ها سهیم هستند.

وزیر کشور ادامه داد: در این جنایت‌ها هر کسی که سکوت کند، حرفی نزند و اقدامی نکند حتماً محکوم به آن است که شریک جرم رژیم صهیونیستی باشد.

وی اظهار داد: البته این جنایت‌های بزرگ از ایستادگی مردم بزرگ و قهرمان غزه کم نمی‌کند مردمی که این ایام روزهای درخشان تاریخ فلسطین در حال پایداری و مقاومت است و قطعاً آن جنایت‌ها از صبر و شکوه این مردم نخواهد کاست و آنان به کار خود ادامه خواهند داد.

وحیدی با اشاره به بمباران بیمارستان المعمدانی غزه تصریح کرد: جنایت‌هایی که رژیم صهیونیستی انجام می‌دهد از روی ضعف و استیصال آنان است که اینگونه و اینچنین به جنایت‌های بزرگ دست می‌زنند و همان طور که اشاره شده است و رهبر معظم انقلاب هم بر آن تاکید کردند، نتیجه عملی جنایت‌های رژیم صهیونیستی آن خواهد شد که جریانات بزرگی در جهان اسلام و حتی غیر مسلمان‌ها به حمایت از مردم فلسطین برخاستند و فروپاشی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی را رقم زده خواهند زد.

وزیر کشور با اشاره به حضور ناوگان دریایی آمریکا در منطقه گفت: حضور ناوگان دریایی آمریکا در شرایطی است که رژیم صهیونیستی خود را قوی‌ترین ارتش خاورمیانه و چهارمین نیروی نظامی جهان می‌دانست اما به گونه‌ای در مقابل حماس به زانو درآمده است که باید ناوهای آمریکایی بیایند و از این رژیم حمایت کنند.

وی ادامه داد: رژیمی که نمی‌تواند با از پس یک مقاومت محصور و تحت فشار برآید نشان می‌دهد که این رژیم در مسیر اضمحلال قرار گرفته است.

وزیر کشور در خصوص حضور اتباع افغانستانی در کشور مان گفت: حضور مردم افغانستان در کشورمان به دلیل ظلمی است که ابرقدرت‌ها بر آنها روا داشتند. چه در زمان اتحاد جماهیر شوروی و تجاوزات آنها و چه بعد از آنکه آمریکایی‌ها به این کشور رفتند، مردم افغانستان خانه و کاشانه خود را از دست دادند و رژیم‌هایی را بر آنها حاکم کردند و کمک کردند که حاکم شود که در نتیجه به مردم این کشور ظلم شد و آنها آواره شدند و خانه و کاشانه خود را به دلیل نداشتن نیازهای اولیه‌شان ترک کرده و به ایران آمدند. مردم کشورمان نیز آنها را با آغوش باز پذیرفتند لذا نگاه ما به مردم مظلوم افغانستان آن است که بر آنان به خصوص از سوی آمریکا ظلم شده است.

وی ادامه داد: با همین نگاه ایران برای کودکان افغانستانی امکان حضور در مدارس و تحصیل فراهم شد و در حد توانمان امکانات مورد نیاز آنان را فراهم کردیم.

وحیدی با اشاره به دشمنی‌ها بر علیه دو ملت ایران و افغانستان گفت: تلاش‌هایی که می‌شود تا روابط خوب میان مردم ایران و افغانستان را دچار مشکل کنند حتماً از طراحی‌های دشمن است، اما اینکه برخی از مردم در برخی از شهرها نگرانی‌های نسبت به ساماندهی اتباع افغانستانی دارند، مورد قبول است و این ساماندهی در دستور کار دولت قرار دارد و با همکاری خود افغانستان این کار صورت خواهد گرفت.

وزیر کشور تصریح کرد: فغانستانی‌هایی که مجوز حضور در کشورمان را دارند در چهارچوب‌هایی ساماندهی خواهند شد و نگرانی‌هایی که در برخی از شهرها وجود دارد جبران خواهد شد و تلاش‌هایی که به دنبال رواج افغانی ستیزی در کشورمان است، این کار غلط و محکوم است و موجب به هم ریختن نظم کشور می‌شود و به هیچ عنوان این مسائل را قبول نداریم.

وی تاکید کرد: آنهایی که به صورت غیرقانونی وارد کشور شدند باید به کشور خودشان در افغانستان بازگردند و ما طبیعتاً آنهایی را قبول داریم که مجوز حضور در ایران را دارند.

وحیدی در خصوص قتل داریوش مهرجویی و همسرش گفت: این یک واقعه تلخی بود که افکار عمومی را جریحه‌دار کرد و در خصوص هر کسی هم که اتفاق بیفتد ناگوار است، چون اخلال در نظم و امنیت عمومی است که صورت گرفته است زیرا شهروندی افراد مورد تجاوز قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: فراجا این جنایت را تعقیب و پیگیری می‌کند و سرنخ‌هایی هم در این خصوص به دست آمده است و تا پایان این کار از طریق فراجا و قوه قضاییه پیگیری خواهد شد و امیدواریم قاتل یا قاتلین نهایی را به سرعت پیدا کنند.

برچسب ها: وحیدی وزیر کشور
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم