۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸
در مصوبه جلسه علنی امروز ؛

توزیع شیر رایگان در مدارس ابتدایی الزامی شد

توزیع شیر رایگان در مدارس ابتدایی الزامی شد
نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز با اکثریت آرا دولت را مکلف به اجرای توزیع شیر رایگان در مدارس ابتدایی دولتی کردند.
کد خبر : ۶۳۷۴۰۷

به گزارش صراط به نقل از تسنیم؛ ادامه رسیدگی به جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه کل کشور در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی امروز قرار دارد.

وکلای ملت در این جلسه با بند الحاقی (5) و اصلاحات این بند از ماده 71 لایحه مذکور با اکثریت آرا موافقت کردند.

براساس بند الحاقی (5) ماده 71 لایحه مذکور؛ دولت مکلف است طرح تغذیه با شیر رایگان را در مدارس ابتدائی دولتی اجرائی نماید.

در ادامه جلسه نیز بهارستان نشینان با بند الحاقی (6) ماده 71 لایحه برنامه هفتم موافقت کردند.

در بند الحاقی (6) ماده 71 آمده است؛ دولت مکلف است اساسنامه موضوع این ماده سازمان غذا و دارو را ظرف مدت 6 ماه با پیشنهاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهیه و به تصویب هیأت وزیران برساند، چنانچه ظرف مدت مذکور اساسنامه به تصویب هیأت وزیران نرسد پس از انقضاء مدت مذکور هرگونه اقدام سازمان غذا و دارو به منزله دخل و تصرف در وجوه اموال عمومی دولت است.

*هدف گذاری مجلس برای تبدیل شدن ایران به قطب سلامت منطقه جنوب غرب آسیا

همچنین نمایندگان در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، با بند (الف) ماده 72   لایحه برنامه هفتم توسعه کل کشور از مجموع 195 نماینده حاضر در جلسه علنی با 145 رأی موافق، 26 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع، موافقت کردند.

براساس بند (الف) ماده 72 این لایحه؛ به منظور تبدیل جمهوری اسلامی ایران به قطب تأمین سلامت منطقه جنوب غرب آسیا، دستیابی به صادرات سالانه بیش از یک میلیارد (1,000,000,000) یورو دارو و ایمن ساز (واکسن) و بیش از یک میلیارد (1,000,000,000) یورو تجهیزات پزشکی، افزایش درآمد سالانه کشور از گردشگری سلامت به شش میلیارد (6,000,000,000) یورو و افزایش درآمد سالانه حاصل از جذب دانشجویان خارجی در رشته های علوم پزشکی به بیش از هفتصد میلیون (700,000,000) یورو، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف به انجام اقدامات زیر است:

الف- جهت افزایش ضریب خودکفایی در تأمین مواد اولیه دارو، فراوردههای دارویی و محصولات کشاورزی، ملزومات مصرفی و تجهیزات پزشکی تا پایان سال اول اجرای برنامه، با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به راهاندازی سازوکار ثبت قراردادهای صادراتی و تضمین حقوق و امنیت این قراردادها اقدام نماید. وزارت جهاد کشاورزی و سازمان غذا و دارو مکلفند جز در موارد ضرورت نسبت به اعلام ممنوعیت های صادراتی حداقل یکسال پیش از اعمال آنها اقدام نمایند. در صورت اتخاذ ممنوعیت های صادراتی، قراردادهایی که در چارچوب سازوکارهای مذکور انجام شده باشد، مشمول این ممنوعیت ها نیستند. موارد ضرورت در هر مورد با تشخیص وزارتخانه های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت جهاد کشاورزی تعیین می گردد.

در ادامه جلسه نیز وکلای ملت بند (ب) این ماده را از مجموع 193 نمایده حاضر با 160 رأی موافق، 3 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع، به تصویب رساندند.

براساس بند (ب) ماده 72 لایحه مذکور؛ تا پایان سال دوم اجرای برنامه، با انجام مذاکرات دوجانبه و چندجانبه با اولویت کشورهای منطقه، حوزه تمدنی و اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا، اقدامات لازم را جهت پذیرش مواد اولیه دارو و فراوردههای دارویی، ملزومات مصرفی و تجهیزات پزشکی ثبت شده در ایران توسط این کشورها و همچنین صدور گواهی ثبت و مجوز ورود به بازار و گواهینامه های مشترک کیفیت تولید انجام دهد.

لازم به ذکر است که مصوبات نمایندگان برای تبدیل شدن به قانون نیاز به تایید شورای نگهبان دارد.

برچسب ها: شیر مدارس