۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۳

خبرنگارانی که توسط اسرائیل کشته شدند

خبرنگارانی که توسط اسرائیل کشته شدند
روز گذشته اسرائیل به کاروانی از خبرنگاران در جنوب لبنان حمله کرد و خبرنگار رویترز جانش را از دست داد و شش خبرنگار دیگر وابسته به خبرگزاری‌های رویترز، فرانسه و الجزیره به شدت زخمی شدند. وزارت دفاع اسرائیل که حمله را ترتیب داده مدعی شده هدفش ضربه زدن به حزب‌الله بوده است.
کد خبر : ۶۳۷۵۹۴

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از رویداد۲۴؛ روز گذشته اسرائیل به کاروانی از خبرنگاران در جنوب لبنان حمله کرد و خبرنگار رویترز جانش را از دست داد و شش خبرنگار دیگر وابسته به خبرگزاری‌های رویترز، فرانسه و الجزیره به شدت زخمی شدند. وزارت دفاع اسرائیل که حمله را ترتیب داده مدعی شده «هدفش ضربه زدن به حزب‌الله بوده است.»

رویترز پس از این اتفاق بیانیه‌ای صادر کرده که این بیانیه مورد انتقاد قرار گرفته است. رویترز در این بیانیه بدون محکوم کردن عاملان حمله، تنها به اعلام خبر کشته شدن «عصام عبدلله» بسنده کرده و هیچ توضیحی درباره اینکه کدام طرف مقصر حمله بوده نداده است!

مدیر دفتر رویترز در عراق درباره کشته‌شدن فیلمبردار این خبرگزاری گفت: «ارتش اسرائیل گفته که در حال گلوله‌باران منطقه‌ای بود که خبرنگاران ما حضور داشتند، اما در حال حاضر نمی‌توانیم دقیقا تایید کنیم کدام طرف گلوله‌ای را که به خبرنگاران اصابت کرده، شلیک کرده است.»

الجزیره گزارشی منتشر کرده و گفته محل حضور خبرنگاران که برای جلوگیری از بروز خطر در یک‌جا جمع شده بودند، روشن بوده و علامت داشته است. این رسانه قطری در بیانیه‌ای گفته نیرو‌های اسرائیل یک بار دیگر با هدف قرار دادن خبرنگاران در صدد ساکت کردن رسانه هستند. این بار با شلیک موشک به مقری که به روشنی علامت تیم الجزیره و دیگر خبرنگاران روی آن مشخص بوده در جنوب لبنان، دست به چنین اقدامی زده‌اند. اسرائیل در تلاش برای ساکت کردن رسانه‌ها و ایزوله کردن فلسطینی‌ها در خبررسانی، برق و اینترنت نوار غزه را قطع کرده است.

این نخستین باری نیست که یک خبرنگار به دست نیروهای اسرائیلی کشته می‌شود؛ غسان کنفانی، محمد البیشاوی، عثمان الغطنانی، رافائل سیریلو، جیمز میلر، فضل شناعه، خالد حمد، شیرین ابوعاقله، سعید الطویل، عصام عبدالله، محمد جرقون و ... از جمله خبرنگارانی هستند که در طول پنجاه و خرده‌ای سال گذشته توسط اسرائیل کشته شده‌اند.

فهرست بلند کامل خبرنگارانی که در جنگ اسرائیل و فلسطین، مورد حمله اسرائیلی‌ها قرار گفته‌اند را در ادامه ببینید.

خبرنگارانی که توسط اسرائیل کشته شدند

برچسب ها: اسرائیل خبرنگار