۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۹
پشت پرده سکوت اعضای شورای شهر چیست؟

تانکِ زاکانی تا چه زمانی قرار است کشته و زخمی بدهد؟!/ بادکنک تبلیغاتی شهرداری ترکید و کودکان سوختند!

تانکِ زاکانی تا چه زمانی قرار است کشته و زخمی بدهد؟!/ بادکنک تبلیغاتی شهرداری ترکید و کودکان سوختند!
دو ماه پس از افتضاح مدیریتی در تخریب ساختمان‌های غیرمجاز در جنوب پایتخت که به مرگ ۵ نفر منجر شد، حالا شوی تبلیغاتی خطرناک علیرضا زاکانی جان ۶ کودک ۱۰ تا ۱۳ ساله را به خطر انداخته است.
کد خبر : ۶۳۷۶۸۵

به گزارش صراط، دو ماه پس از افتضاح مدیریتی در تخریب ساختمان‌های غیرمجاز در جنوب پایتخت که به مرگ ۵ نفر منجر شد، حالا شوی تبلیغاتی خطرناک علیرضا زاکانی جان ۶ کودک ۱۰ تا ۱۳ ساله را به خطر انداخته است.

چندی پیش شهرداری تهران تحت مدیریت علیرضا زاکانی بالن های تبلیغاتی قرمز رنگی را به آسمان فرستاد که مثلا هر کدام نماد «یک کارگاه عمرانى» در شهر بودند.

اما آنطور که در رسانه ها آمده، روز ۲۵ مهر یکی از این بالن ها در منطقه چیتگر، در یک زمین فوتبال ترکید و باعث سوختگی ۶ پسربچه ۱۰ تا ۱۳ ساله شد. اورژانس میزان سوختگی این کودکان را ۱۰ تا ۲۰ درصد اعلام کرده. اخبار غیررسمی هم می‌گوید حال برخی از این کودکان چندان رضایت‌بخش نیست و مشخص نیست سلامت خود را به شکل سابق به دست آورند.

نکته قابل توجه دیگر اینکه گفته می‌شود احتمالا استفاده از گازهاى اشتعال‌زا به جای هلیوم، علت بروز این حادثه‌ بوده است. نکته دیگر اینکه باز هم طبق اخبار غیررسمی گفته می‌شود آتش نشانی تاییدیه این بالن را صادر نکرده بود.

همه این موضوعات یک پیام دارد و آن اینکه شهرداری تهران و شخص علیرضا زاکانی مقصر و مسئول اصلی این حادثه است. فاجعه به قدری بزرگ است که بر اساس اخبار رسانه ها، زاکانی که در سفر چین به سر می‌برد، از همان جا دستور جمع آوری سایر بالن های تبلیغاتی را صادر کرده و این بالن ها که با اصرار عبدالمطهر محمدخوانی رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران هوا شده بودند، شبانه از سطح شهر جمع شده‌اند.

زاکانی که ظاهرا لقب «تانک» بسیار خوشایند اوست و چند باری هم در حوادثی مانند حادثه خلازیر که منجر به مرگ ۵ نفر شد، با همان تانک از روی شهروندان عبور کرده، حالا درگیر یک حادثه دیگر شده؛ حادثه‌ای که با ندانم کاری و افتضاح مدیریتی او و عوامل زیردستش پدیدار شده است.

بازی با جان کودکان آن هم به خاطر شوی تبلیغاتی شهردار، موضوعی نیست که بتوان به سادگی از کنار آن عبور کرد. باید منتظر ماند و دید واکنش اعضای شورای شهر به این فاجعه مدیریتی چیست و آیا تصمیمی برای زاکانی خواهند گرفت یا خیر. 

همچنین باید منتظر ماند تا پرونده مذکور در مراجع قضایی مورد بررسی قرار گیرد تا با تعیین میزان تقصیر شهردار در آن، مشخص شود که آیا زاکانی شایستگی نشستن روی صندلی ساختمان بهشت را دارد یا خیر.

هر چند با پیگیری گاز انبری نزدیکان زاکانی و تیم رسانه ای وی، ماجرای انفجار این بالن و سوختن کودکان توسط رسانه ها بایکوت شده است اما به نظر می رسد با پیگیری خانواده حادثه دیدگان این واقعه، ماجرا ابعاد تازه تری به خود بگیرد.