۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۱

واشنگتن پست: آمریکا خواستار پرهیز اسرائیل از حمله زمینی به غزه شد

واشنگتن پست: آمریکا خواستار پرهیز اسرائیل از حمله زمینی به غزه شد
مقام‌های آمریکا یی معتقدند که حمله زمینی تمام‌عیار اسرائیل به نوار غزه خطر گسترش جنگ در خاورمیانه را در پی دارد
کد خبر : ۶۳۸۳۹۰

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از ایرنا، این روزنامه به نقل از پنج مقام آمریکایی نوشت که مسئولان دولتی بسیار نگرانی تبعات احتمالی حمله زمینی تمام‌عیار اسرائیل به غزه هستند و بیش از پیش نسبت به تحقق هدف اعلامی اسرائیل برای نابودی حماس تردید پیدا کرده‌اند.

مقام‌های آمریکایی معتقدند که حمله زمینی تمام‌عیار اسرائیل به نوار غزه خطر گسترش جنگ در خاورمیانه را در پی دارد و نگران هستند که چنین حمله‌ای مذاکرات برای آزادی حدود ۲۰۰ اسیر را مختل کند؛ خصوصا آنکه دیپلمات‌ها معتقدند که مذاکرات روزهای اخیرا برای آزادی برخی از آنها پیشرفت‌های «قابل توجهی» داشته است.

به گفته مقام‌های آگاه، دولت بایدن نگران است که حمله زمینی ممکن است که باعث تلفات در میان غیرنظامیان فلسطینی و سربازان اسرائیل شده و موجب تشدید بیشتر خصومت‌ها در منطقه شود.

مقام‌های آمریکایی بر این باورند که حملات هدفمند منفعت بیشتری برای مذاکرات در مورد آزادی اسرا دارد و احتمال کمتری دارد که ارائه کمک‌های بشردوستانه را مختل کند.

به گفته آنها، این حملات هدفمند برای طرفین تبعات مرگبار کمتری دارد و احتمال کمتری برای ایجاد یک جنگ گسترده‌تر در منطقه دارد.

در همین حال، سابرینا سینگ سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت: ما بخشی از عملیات زمینی اسرائیل نخواهیم بود.