۰۱ تير ۱۳۸۹ - ۲۳:۰۵

سينه چاكي عنصر دو پهلوي فتنه 88 براي مافياي دانشگاه آزاد

مجلس مي تواند مصوبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي را قبول نكند!! لذا مخالفت با طرح يكشنبه با اين ادعا كه شوراي عالي انقلاب فرهنگي قبلاً به آن مسئله ورود پيدا كرده و نبايد مجلس به آن وارد مي شد، دليل قانع كننده‌اي نيست.
کد خبر : ۶۳۸۸
"صراط" - علي مطهري نماينده اصلاح طلب مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در حمايت از آنچه روز يكشنبه در مجلس اتفاق افتاد با بيان اين مطلب كه شوراي عالي انقلاب فرهنگي مسئول ارائه الگوي توسعه اسلامي است، خاطرنشان كرد: قانونگذاري كار مجلس است و لذا تصويب طرح وقف اموال دانشگاه آزاد توسط مجلس اقدام درستي بود.

علي مطهري كه با شبكه خبر دانشجو گفتگو مي كرد ، با بيان اين مطلب كه تنها نهاد قانونگذار در كشور مجلس شوراي اسلامي است، نه شوراي عالي انقلاب فرهنگي و مجمع تشخيص مصلحت نظام تصريح كرد: هيچ كدام از اين دو مجموعه حق قانونگذاري ندارند، مگر در موارد اضطراري.

به گزارش صراط وي با تاكيد بر اينكه مقام معظم رهبري نيز در ديدار با اعضاي فرهنگي مجلس هفتم، شوراي عالي انقلاب فرهنگي را نهاد سياستگذار عنوان كردند، گفت: مقام معظم رهبري در اظهارات خود تاكيد كردند كه مجلس وظيفه قانونگذاري و دولت وظيفه اجرا را برعهده دارد، لذا بر اساس بيانات رهبر معظم انقلاب، تقسيم كارها كاملاً مشخص و واضح است.

نماينده مردم تهران در ادامه نقل قولهايش از سوي مقام معظم رهبري ضمن نقض صحبت قبلي گفت: اگر مقام معظم رهبري در مواردي قانونگذاري شوراي عالي انقلاب فرهنگي را پذيرفتند به اين دليل بود كه اين كار قبلاً نيز انجام، و به تصويب رسيده بود.
البته مطهري مشخص نكرد كه بالاخره رهبر معظم انقلاب قوانين شوراي عالي انقلاب فرهنگي را پذيرفته و يا آنرا قبول ندارند؟!

اين عنصر دو پهلوي فتنه 88 در ادامه نظر ولي فقيه را اينگونه از قول خود بيان كرد: به طور كلي نظر مقام معظم رهبري اين است كه شوراي عالي انقلاب فرهنگي سياستگذار است نه قانون گذار.
اداعاهايي كه مطهري به رهبري نسبت مي دهد در حالي است كه مقام معظم رهبري در دیدار اعضاى شوراى عالى انقلاب فرهنگى در تاریخ 76/11/4 پيرامون لزوم عمل به مصوبات اين شورا می فرمایند: "به بنده گزارش دادند كه بعضی از دستگاه‏ها مصوبه این جا را خیلی تحویل نمی‌گیرند! معلوم است كه تخلف می كنند. باید با تخلف برخورد بشود، باید دنباله گیری بشود، به آنها اخطار بشود و موظف بشوند كه به آنچه از این جا ابلاغ می شود، ترتیب اثر بدهند و مثل یك امر واجب الاطاعه، اطاعت بكنند. "

وي با تاكيد بر اينكه شوراي عالي انقلاب فرهنگي سياستگذاري و ارائه الگوهاي مختلف فرهنگي را برعهده دارد، افزود: شوراي عالي انقلاب فرهنگي مسئول ارائه طرح مهندسي فرهنگي كشور است.

مطهري اصلاح طلب با بيان اين مطلب كه شوراي عالي انقلاب فرهنگي مسئول ارائه الگوي توسعه اسلامي است، خاطرنشان كرد: قانونگذاري كار مجلس است و لذا مصوبه يكشنبه مجلس اقدام درستي از سوي مجلس بوده است.

مطهري بدون توجه به فرمايشات مقام معظم رهبري تاكيد كرد: مجلس مي تواند مصوبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي را قبول نكند!! لذا مخالفت با طرح يكشنبه با اين ادعا كه شوراي عالي انقلاب فرهنگي قبلاً به آن مسئله ورود پيدا كرده و نبايد مجلس به آن وارد مي شد، دليل قانع كننده‌اي نيست.
 
با وجود اينكه مطهري تاكيد دارد وظيفه شورا سياستگذاري است اساسنامه اين شورا تصريح كرده كه علاوه بر سياستگذاري وظيفه تصويب ضوابط تأسيس مؤسسات و مراكز علمي، فرهنگي، تحقيقاتي، فرهنگستان ها، دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي و تصويب اساسنامه هر يك و تجديد نظر در اساسنامه هاي مؤسسات مشابه عنداللزوم و همچنين ضوابط  كلي گزينش مديران، استادان، معلمان و دانشجويان دانشگاه ها و مراكز تحقيقاتي و فرهنگي و مدارس كشور و تعيين مرجع براي گزينش آنان به عهده اين شورا مي باشد .
نظرات بینندگان
اصغر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۲ - ۰۲ تير ۱۳۸۹
۰
۰
اين ... خودش هم نمي‌دونه چه غلطي مي‌كنه فقط مي‌خواد حرف بزنه بگه من هم هستم حالا مي‌خواد دري وري باشه يا چرت و پرت فقط مي‌گه من هستم
بی نام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۶ - ۰۲ تير ۱۳۸۹
۰
۰
این افراد برای یک مدرک دکتری افتخاری کردان با سی سال سابقه در سطوح بالای مدیریتی آن بلا را بر سر آن مرحوم آوردند حالا چه زود دستشان رو شده. کار به جایی رسیده باید نظر مقام معظم رهبری را از زبان مطهری بشنویم مگر رهبری خودشان دفتر و سخن گو ندارند که ایشان به خود جرات چنین جسارتی میدهند.
صراط نیوز چرا نظرات را درج نمی کنی؟؟!!
محمدرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۶ - ۰۲ تير ۱۳۸۹
۰
۰
پسر را کو واقعا نشان از پدر ندارد
خدا شهید مطهری را رحمت کند.
کوروش نجفی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۱ - ۰۲ تير ۱۳۸۹
۰
۰
ظاهرآ ایشون تصمیم داره در تمامی زمینه ها بر خلاف مصالح نظام موضع بگیره، صرفنظر از اینکه نظر خودش چی هست !!
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۸ - ۰۲ تير ۱۳۸۹
۰
۰
درود به روح شهید مطهری و درود بر آن شیر پاک که چنین شیرمردانی را در این وانفسای تملق و دروغ دین به دنیا فروشی به عرصه سیاست ایران تقدیم کرد، درود و ننگ بر شما که جز منافع شخصی و، گروهی و حزبی هیچ چیز برایتان اهمیت ندارد نه اسلام و نه ایران
حميد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۶ - ۰۲ تير ۱۳۸۹
۰
۰
خدايي تاب داره
دانشجو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۰ - ۰۲ تير ۱۳۸۹
۰
۰
چی بگم..؟!
خودش باید بفهمه دیگه!!
abdollah
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۳۰ - ۰۲ تير ۱۳۸۹
۰
۰
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي فرمودند: حفظ وحدت، همدلي و انسجام در جامعه و پرهيز از هرگونه اختلاف و شكاف، نظر رهبري در اين برهه حساس است.
سید جلال
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۰ - ۰۳ تير ۱۳۸۹
۰
۰
این مردک رو چرا نمی گیرن بندازنش زندون!؟