۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۱

درخواست تایلند از ایران برای کمک به آزادی شهروندان تایلندی در فلسطین

درخواست تایلند از ایران برای کمک به آزادی شهروندان تایلندی در فلسطین
وزیر خارجه تایلند در دیدار با امیرعبداللهیان در دوحه خواستار ایفای نقش ایران برای کمک به آزادی تعدادی از شهروندان تایلندی که به گفته وی در تحولات اخیر به اسارت حماس درآمده‌اند، شد.
کد خبر : ۶۳۸۸۰۶

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در دوحه حضور دارد، امروز (سه‌شنبه) نهم آبان ماه به درخواست وزیر امور خارجه تایلند، با وی دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر خارجه تایلند ضمن ابراز خرسندی از این دیدار و با اشاره به تحولات غزه و اظهار نگرانی از تحولات جاری، خواستار ایفای نقش ایران برای کمک به آزادی تعدادی از شهروندان کشورش که به گفته وی در تحولات اخیر به اسارت نیروهای جنبش حماس درآمده‌اند، شد.

امیرعبدالهیان نیز ضمن تبیین دیدگاه ایران در خصوص تحولات جاری فلسطین گفت که درخواست طرف طرف تایلندی را به مقامات سیاسی جنبش حماس منتقل خواهد کرد.

وی افزود: جنبش حماس یک جنبش آزادیبخش است که به دنبال گروگانگیری نیست.

وزیر خارجه ایران گفت که با گفت‌وگوهایی که امروز با مقامات عالی سیاسی جنبش حماس داشت، موضوع اینگونه شهروندان نیز مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

وی ادامه داد: مقامات حماس تأکید کرده‌اند که در صورت توقف حملات بی وقفه رژیم صهیونیستی به غزه، آمادگی بررسی فوری اینگونه درخواست‌ها و اقدام برای آزادی اینگونه شهروندان را دارند.

وزیر امور خارجه ایران همچنین ضمن تبریک به وزیر خارجه تایلند در پی انتصابش به این سمت و با اشاره به قدمت و دوستانه بودن روابط دو کشور، از وی جهت سفر به جمهوری اسلامی ایران دعوت کرد. 

وزیر خارجه تایلند هم ضمن تشکر از دعوت به عمل آمده و استقبال از آن، بطور متقابل از امیرعبداللهیان برای سفر به تایلند دعوت کرد.

برچسب ها: تایلند غزه