۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۲

انتقاد غضنفری درباره فساد بزرگ بانکی

غضنفری با بیان این مطلب که مردم می خواهند بدانند در قصه بروز فساد سه هزار میلیارد تومانی بانکی چه دست هایی در کار بوده است گفت: متاسفانه آنچه که تاکنون ایجاد شد این است که بیشتر از آنکه متهمان اصلی پاسخگو باشند انگشتان خودی ها بریده شد.
کد خبر : ۶۳۹۴۶
به گزارش صراط به نقل از مهر، وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه مردم می خواهند بدانند که چه دست هایی در ایجاد فساد سه هزار میلیارد تومانی بانکی دست داشته اند، گفت: متاسفانه آنچه که تاکنون بوده بریده شدن انگشتان خودی ها بوده است تا متهمان اصلی.

مهدی غضنفری ظهر امروز در اولین همایش ملی اقتصاد با بیان اینکه در اقتصاد این سئوال مطرح است که چرا می خواهند از طریق ایجاد شرایط تحریم به اقتصاد کشور ضربه بزنند، البته در این زمینه ها افرادی که تخصص کافی دارند باید ورود پیدا کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه هم اکنون بازار کسب و کار سیستمی با مجموعه ای از اعضا  است، اظهار داشت: یکی از حوزه هایی که می تواند در زیرسیسیتم اقتصاد از طریق ایجاد تحریم ضربه ببیند جامعه کارگری و مدیران است که می تواند خود از اهداف تحریم باشد.
 
غضنفری جلوگیری ازدستیابی به فناوری های نو وافزایش هزینه های تامین تجهیزات را از دیگر اهداف تحریم دانست و افزود: خوشبختانه فضای کسب و کار دارای شرایطی است که خیلی مشمول تحریم خارجی نمی‌شود اما از داخل می تواند تحریم شود.
 
وزیر صنعت معدن و تجارت تحریم نهادهای مالی، سرمایه، ارز و انتقال پول و سرمایه گذاری خارجی را از دیگر زمینه های مد نظر کشورهای غربی برای تحریم برشمرد و تاکید کرد: بخشی از این حوزه ها در کنترل ما نیست و می تواند به شدت آسیب پذیر باشد.
 
وی ارتباطات خارجی، واردات و صادرات را نیز زمینه های دیگری دانست که هم اکنون تحت فشار و تهاجم کشورهای غربی قرار گرفته است. همچنین کشتیرانی و حمل و نقل های کالایی نیز از این موضوع آسیب هایی را دیده است.
 
غضنفری فعالیت نهادهای رسانه ای را در شکل دهی افکار عمومی بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: رسانه های داخلی می توانند به تحریم وطنی دامن بزنند و یا آن را کنترل نمایند.
 
وی با اشاره به وجود پیچیدگی در تحریم های نوع جدید گفت: خدشه دار کردن اتحاد ملی و ایجاد اختلاف حاکمیتی از مسائلی است که به تحریم ها مرتبط می‌شود.
 
غضنفری با بیان این مطلب که مردم می خواهند بدانند در قصه بروز فساد سه هزار میلیارد تومانی بانکی چه دست هایی در کار بوده است گفت: متاسفانه آنچه که تاکنون ایجاد شد این است که بیشتر از آنکه متهمان اصلی پاسخگو باشند انگشتان خودی ها بریده شد.
 
وزیر صنعت، معدن و تجارت، تحقیقات، دانشگاه و تجاری سازی را از زمینه های دیگری دانست که در تحریم ها مورد توجه قرارمی گیرد و گفت: در4 مرحله تحریم کشورهای غربی در پی انقلاب اسلامی ایران هم اکنون تحریم ها مبتنی بر نرم افزارها و به صورت هوشمند دنبال می‌شود.
 
وی با بیان اینکه در مسیر تحریم ارز کشورهای غربی می خواهند بداند که ما از چه مسیری موفق به دور زدن تحریم ها و انتقال پول می شویم ، اظهار داشت: با این حال در حال حاضر کشور رتبه دوم خاورمیانه و شمال آفریقا را در تولید ناخالص داخلی دارد.
 
غضنفری همچنین از رتبه 17 اقتصاد ایران در بین 183 کشور جهان با اعلام بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول خبر داد و گفت: 1+5 و مذاکرات آتی بعداد به دنبال برخورد با اقتصاد هفدهم دنیا هستند .

نظرات بینندگان
حميد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۴ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۱
۰
۰
تحريم بي خيالش درياره اوضاع بد كسب كار كه بيش تر ركودش دست خود عزيزان است صحبت كنيد؟
اصغر از تاكستان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۷ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۱
۰
۰
من نميدونم خطاب اقاي غضنفري به كيه ما گه چيزي نفهميديم