۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۷

مشکلات حذف چک پول‌ها

مدیر عامل بانک ملت حذف چک پولهای بانک مرکزی را باعث ایجاد مشکلاتی در نقل و انتقالات پولی اعلام کرد و گفت: حذف چک پولها خدمات بانکی را محدود می‌کند.
کد خبر : ۶۳۹۹۹

به گزارش صراط به نقل از مهر، علی دیواندری در مورد حذف چک پول های بانک مرکزی از نظام پولی کشور گفت: در حال حاضر چاپ چک پولها در اختیار بانک مرکزی است و این بانک انحصارا انتشار چک پولها را انجام می دهد.

مدیرعامل بانک ملت با بیان اینکه چک پولهایی که توسط بانک مرکزی منتشر می‌شود، ماهیت اسکناس را دارد، تصریح کرد: این چک پولها خلق نقدینگی نمی کند .
 
وی ادامه داد: در سیستم گذشته که بانکها ایران چک منتشر می کردند، باز هم از بانک مرکزی مجوز انجام این کار را دریافت می نمودند و انجام این کار عملا تحت نظر بانک مرکزی بود.
 
دیواندری در پاسخ به این سئوال که حذف چک پولها چه آثار تورمی و پیامد منفی می تواند در بازار پولی کشور ایجاد کند، اظهار داشت: ایران چکها ابزاری برای نقل و انتقال پول هستند و حذف آنها مشکلاتی را برای مردم در این زمینه ایجاد می کند.
 
مدیرعامل بانک ملت اظهار داشت: به عنوان یک کارشناس مسائل بانکی معتقدم که به چنین ابزاری در نظام بانکی احتیاج داریم.
 
این مقام مسئول در نظام بانکی کشور با تاکید بر اینکه حذف چک پولها از نظام پولی آثار تورمی در پی ندارد، گفت: با حذف چک پول‌ها فقط خدمات بانکی محدود می‌شود.
 
اخیرا علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی اخیرا براساس گزارش هیئت تطبیق قوانین با مصوبات دولت، انتشار ایران چک توسط بانک مرکزی را غیرقانونی اعلام کرده است. مدیر عامل بانک ملت حذف چک پولهای بانک مرکزی را باعث ایجاد مشکلاتی در نقل و انتقالات پولی اعلام کرد و گفت: حذف چک پولها خدمات بانکی را محدود می‌کند.