۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۳

رئیس بیمارستان التحریر: بیش از ۵۰ هزار زن باردار در غزه فاقد خدمات اولیه بهداشت و خدمات زایمان هستند

رئیس بیمارستان التحریر: بیش از ۵۰ هزار زن باردار در غزه فاقد خدمات اولیه بهداشت و خدمات زایمان هستند
رئیس بیمارستان زنان و زایمان التحریر: ما خواستار اقدام فوری برای نجات بیمارستان هستیم و گرنه سسیتم بهداشت و درمان نوار غزه ظرف مدت کوتاهی فرو خواهد پاشید.
کد خبر : ۶۴۰۳۷۷

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از ایرنا، رئیس بیمارستان زنان و زایمان «التحریر» در شهر خانیونس در جنوب منطقه نوار غزه از اوضاع اسفبار زنان باردار در سایه کمبود شدید دارو و تجهیزات پزشکی خبر داد و درباره نابودی کامل یک نسل هشدار داد.

«ولید ابوحطب» رئیس بیمارستان زنان و زایمان التحریر گفت: کمبود شدید تجهیزات پزشکی و دارو و سوخت در بیمارستان‌های غزه، گواهی دهنده نابودی یک نسل کامل است.

وی افزود: بیش از ۵۰ هزار زن باردار در غزه فاقد خدمات اولیه بهداشت و خدمات زایمان هستند. شاهد موارد زایمان خطرناک و نبود تغذیه سالم هستیم.

ابوحطب اعلام کرد: از زمان شروع جنگ، ما برخی بخش‌های زایمان و نیز مراقبتهای ویژه را به اتاق پذیرش مجروحان تبدیل کردیم که این امر به کمبود تخت منجر شده است. علاوه بر آن، شاهد شمار زیادی از شهروندانی هستیم که از شمال نوار غزه و شهر غزه به منطقه جنوب نوار غزه آمده اند و در میان آنها زنان باردار حضور دارند. این امر نیز تاثیر منفی خود را بر سطح خدمات رسانی با توجه به افزایش شمار زنان باردار گذاشته است.

وی بیان کرد: با مشکل کمبود شدید داروهای ویژه زنان باردار و خدمات مربوط به آنها روبرو هستیم.

رئیس بیمارستان التحریر از شرایط نامطلوب نظافت داخل بیمارستان و شیوع بیماری خبر داد و درباره نابودی یک نسل به شکل کامل هشدار داد.

ابوحطب تاکید کرد: برق بخش های مختلف بیمارستان را به علت نرسیدن سوخت از زمان شروع جنگ علیه غزه قطع کرده‌ایم و (برق دهی و خدمات رسانی را) روی بخش مراقبت ویژه و اتاق عمل و بخش کودکان متمرکز کرده ایم.

وی گفت:ما خواستار اقدام فوری برای نجات بیمارستان هستیم و گرنه سسیتم بهداشت و درمان نوار غزه ظرف مدت کوتاهی فرو خواهد پاشید.

برچسب ها: غزه بهداشت