۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱
والیبال روزهای حساسی‌ را پیش‌رو دارد؛

بی سرپرستی فدراسیون والیبال!

بی سرپرستی فدراسیون والیبال!
با لغو مجمع فوق‌العاده فدراسیون والیبال، روزهای بلاتکلیفی این رشته آغاز شده و اکنون همه منتظرند تا ببینند چه تصمیمی برای برون‌رفت از این شرایط گرفته می‌شود.
کد خبر : ۶۴۰۵۷۷

به گزارش صراط به نقل از خبرگزاری تسنیم، در حالی که دوره ریاست چهار ساله محمدرضا داورزنی فردا (29 آبان) به پایان می‌رسد، عملاً هیچ خبری از برگزاری انتخابات یا انتخاب سرپرست نیست. فدراسیون والیبال روز پایانی دوره چهار ساله ریاست داورزنی را به عنوان روز برگزاری مجمع فوق العاده اعلام کرد اما با مخالفت وزارت ورزش برگزاری این مجمع منتفی و شب گذشته نیز به صورت رسمی اعلام شد که روز دوشنبه برگزار نخواهد شد.

همه این اتفاقات در شرایطی رخ می‌دهد که والیبال روزهای حساسی‌ را پیش‌رو دارد. تیم ملی به هیچ عنوان از شرایط مناسبی برای صعود به المپیک برخوردار نیست و روزهای بدون سرمربی برای این تیم در حال سپری شدن است. به واسطه اتفاقات اخیر پروسه انتخاب سرمربی نیز متوقف شده و در حالی که تنها 24 ساعت تا پایان دوره ریاست داورزنی باقی نمانده مشخص نیست چه اتفاقی رخ خواهد داد. آیا وزارت ورزش تاریخ جدیدی را مشخص می‌کند؟ آیا در صورت اعلام تاریخ از سوی وزارتخانه، شاهد واکنش فدراسیون جهانی خواهیم بود؟

اساسنامه فدراسیون والیبال متفاوت با اساسنامه مشترک فدراسیون‌ها است و همین موضوع می‌تواند محل بحث و چالش باشد کما اینکه در برخی فدراسیون‌ها نظیر ژیمناستیک چنین اتفاقاتی رقم خورد. طبق اساسنامه فدراسیون والیبال، مجمع بالاترین رکن تصمیم‌گیری است و فدراسیون جهانی نظر مجمع را می‌پذیرد، اما آیا این ماجرا با نظر مجمع پیش می‌رود یا وزارت ورزش برنامه دیگری دارد؟ مهم‌ترین سؤال و موضوع این است که والیبال قرار است تا چه زمانی بلاتکلیف باشد؟ چه زمانی قرار است تاریخ برگزاری مجمع فوق العاده برای تعیین سرپرست اعلام شود؟ آیا وزارت ورزش این اختیار را به مجمع فدراسیون می‌دهد که چنین کاری را انجام دهد؟

امروز را می‌توان روزی مهم برای والیبال دانست چرا که آینده این رشته و فدراسیون به تصمیم‌گیری وزارت ورزش گره خورده است. اگر امروز اتفاق خاصی رخ ندهد و تاریخ جدید مجمع مشخص نشود، معلوم نیست فردا که دوران ریاست داورزنی به پایان می‌رسد تکلیف فدراسیون چه خواهد شد. داورزنی بارها اعلام کرده دنبال تقابل با وزارت ورزش و جوانان نیست و با این شرایط همه منتظر تصمیمی هستند که والیبال ایران را با چالش مواجه نکرده و راه را برای بازگشت والیبال به روزهای خوب هموار کند.