۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۹

علیرضا بیرانوند به ناصر حجازی رسید!

علیرضا بیرانوند به ناصر حجازی رسید!
علیرضا بیرانوند به رکورد ناصر حجازی رسید.
کد خبر : ۶۴۰۸۹۴

به گزارش پایگاه خبری صراط علیرضا بیرانوند روز گذشته برای شصت و دومین بار درون دروازه تیم‌ملی ایران قرار گرفت تا به این ترتیب سی‌امین بازیکن باسابقه تاریخ فوتبال ملی ایران لقب بگیرد. بیرانوند با حضور در این بازی، به رکورد تعداد بازی زنده‌یاد ناصر حجازی هم رسید تا روزی مهم را در دوران فوتبال خود ثبت کند.

بیرانوند که در دورانی سخت و پس از جام جهانی 2014 جایگزین علیرضا حقیقی شد، رفته رفته جای پای خودش را در تیم ملی محکم کرد و در جام جهانی 2018 نیز بهترین عملکرد خود را به نمایش گذاشت.

او روز قبل به رکورد 62 بازی ملی ناصر حجازی رسید. دروازه بانی که با سرمربی‌گری رایکوف در تیم ملی، جانشین عزیز اصلی و فرامرز ظلی شد و راه بزرگی را طی کرد.

گفتنی است آخرین بازی ملی حجازی در سال ۱۳۵۹ در برابر کویت انجام شد و بعد از آن به دلیل قانون عجیبی معروف به «قانون ۲۹ ساله‌ها» که حضور بازیکنان بالای ۲۹ سال در تیم ملی را ممنوع می‌کرد از تیم ملی کنار گذاشته شد.

حال بیرانوند برای رسیدن به شکستن رکوردها باید حداقل دو سال دیگر پیراهن تیم ملی را به تن داشته باشد که با توجه به شرایط سنی اش در این پست عجیب نیست.

ابراهیم میرزاپور (71 بازی)، احمدرضا عابدزاده (76 بازی) و مهدی رحمتی (77 بازی) سه مرد اول فوتبال ایران در چارچوب دروازه ها هستند و بیرانوند باید رکورد آن ها را جا به جا کند تا عنوان باسابقه‌ترین دروازه‌بان تاریخ ایران را به نام خود به ثبت برساند. / طرفداری