۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴

وضعیت رتبه‌ بندی معلمان بازنشسته چه شد؟

وضعیت رتبه‌ بندی معلمان بازنشسته چه شد؟
فرهنگیان بازنشسته همچنان چشم انتظار حل مشکل رتبه‌بندی و پرداخت پاداش پایان خدمت هستند که هنوز هیچکدام محقق نشده است.
کد خبر : ۶۴۱۳۲۱

به گزارش صراط به نقل از روزنو؛  این روزها فرهنگیان بازنشسته سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ گلایه‌مند به وضعیتشان هستند. آنها هنوز پاداش پایان خدمت را دریافت نکردند و همچنین رتبه‌بندی نیز برایشان اعمال نشده است.

فرهنگیان بازنشسته می‌گویند ماجرای عدم واریز به موقع پاداش پایان خدمت آنها، سال‌هاست که وجود دارد و هر سال که تعدادی از معلمان بازنشسته می‌شوند باید برای دریافت پاداش پایان خدمتشان بارها و بارها به وزارت آموزش و پرورش مراجعه کنند.

یکی از فرهنگیان بازنشسته سال ۱۴۰۱ به خبرنگار فارس گفت: مسؤولان آموزش و پرورش در هر دوره‌ای مدام از کرامت معلمان صحبت می‌کنند اما همین معلم وقتی به دوره بازنشستگی می‌رسد باید برای دریافت پاداش پایان خدمت بدود.

وی ادامه داد: مگر احترام و تکریم بازنشستگان در کشور ما مورد اهمیت نیست، چرا پس یک فرهنگی بازنشسته انقدر سختی تحمل کند تا بتواند پاداش پایان خدمت خود را بگیرد.

* وعده ۲ هفته پیش آقای وزیر

وزیر آموزش و پرورش دو هفته پیش وعده داد که ۳۰ درصد پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته در آینده نزدیک پرداخت می‌شود و حالا فرهنگیان می‌گویند منظور از «آینده نزدیک» چه زمانی است؟

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش ۱۹ آبان امسال در سفر به استان خراسان شمالی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: «پرداخت پاداش بازنشستگان، یکی از اقداماتی است که در دستور کار قرار داده‌ایم و ۳۰ درصد آن در آینده نزدیک پرداخت می‌شود».

وی افزود: «تلاش می‌کنیم پاداش بازنشستگان تا سال گذشته را امسال تسویه کنیم و سال آینده نیز پرداخت پاداش بازنشستگان امسال را در برنامه قرار دهیم».

صحرایی ادامه داد: «اعتبارات پرداخت پاداش بازنشستگان مربوط به چند دستگاه بزرگ کشور می‌شود که به صورت جدی پیگیر آن هستیم و امیدواریم گشایش‌های خوبی در آن ایجاد شود».

یکی دیگر از فرهنگیان بازنشسته به خبرنگار فارس گفت: ادبیاتی چون «آینده نزدیک»، زمان مشخصی ندارد و معلوم نیست منظور وزیر آموزش و پرورش از اینکه ۳۰ درصد پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته پرداخت می‌شود چه زمانی است؟

* چرا پاداش پایان خدمت تکه تکه پرداخت می‌شود؟

اما فرهنگیان بازنشسته یک گلایه دیگری هم دارند و آن هم این است که چرا فقط بخشی از پاداش آنها پرداخت شود؟

یکی از فرهنگیان بازنشسته به خبرنگار فارس اظهار کرد: مگر پاداش پایان خدمت چقدر است که آن هم بخش بخش به فرهنگیان بازنشسته پرداخت می‌کنند. شاید بشود کل پاداش را به زخمی در زندگی زد اما وقتی پول تکه تکه می‌شود، با آن کاری هم نمی‌توان انجام داد.

وی تصریح کرد: ما فرهنگیان بازنشسته درخواست داریم که پاداش پایان خدمت فرهنگیان به طور کامل یکجا پرداخت شود. دیر که پرداخت می‌شود چرا تکه تکه پرداخت شود؟

* هنوز ۳۰ درصد از پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته واریز نشده!

تعدادی از فرهنگیان بازنشسته با ثبت پویش‌هایی در سامانه فارس من با عناوینی چون «تسریع در پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته ۱۴۰۱» و «سنوات فرهنگیان بازنشسته به موقع پرداخت شود» خواستار پیگیری این موضوع شدند.

علی فرهادی معاون برنامه‌ریزیو توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در خصوص ماجرای پرداخت ۳۰ درصد از واریز پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته، اظهار کرد: «سازمان برنامه و بودجه به وزارت آموزش و پرورش قول داده بود تا اعتبار لازم برای واریز ۳۰ درصد از پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته سال ۱۴۰۱ را تخصیص داده و به خزانه واریز کند».

وی افزود: «متأسفانه تا به امروز این اتفاق نیفتاده است و آموزش و پرورش در حال پیگیری بسیار برای اختصاص این اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه است».

* آموزش و پرورش برای رتبه‌بندی معلمان بازنشسته تدبیری بیندیشد

فرهنگیان بازنشسته نسبت به پرداخت رتبه‌بندی هم گلایه دارند و درخواست دارند که آموزش و پرورش برای رتبه‌بندی معلمان بازنشسته تدبیری بیندیشد.

برچسب ها: معلمان رتبه بندی