۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۸

تحریم‌های آمریکا علیه ۲۰ شخص و نهاد ایرانی

تحریم‌های آمریکا علیه ۲۰ شخص و نهاد ایرانی
آمریکا دور تازه‌ای از تحریم‌ها علیه ایران را با هدف قرار دادن بیش از ۲۰ شخص و نهاد، اعمال کرد.
کد خبر : ۶۴۱۶۰۹

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از تسنیم،  وزارت خزانه داری آمریکا امروز چهارشنبه تحریم‌هایی را علیه ۲۰ شخص و نهاد ایرانی به علت مشارکت در شبکه‌های مالی مرتبط با امور نظامی اعمال کرد.

طبق اعلام وزارت خزانه داری آمریکا، اداره کنترل دارایی‌های خارجی بیش از ۲۰ شخص و نهاد را به دلیل مشارکت در شبکه‌های تسهیل مالی وزارت دفاع و تدارکات نیرو‌های مسلح و ستاد کل نیرو‌های مسلح و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تحریم کرد.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای جداگانه مدعی شد که فروش کالا‌های ایران که از طریق شبکه‌ای از شرکت‌های مستقر در خارج انجام می‌شود، درآمدی را فراهم می‌کند که به حکومت برای ادامه حمایت از گروه‌هایی مانند حماس و حزب الله کمک می‌کند.

این وزارتخانه در ادامه افزود که نهاد‌های نظامی ایران و شرکای تجاری آن‌ها این فروش‌ها را امکان پذیر می‌کنند و از سیستم مالی بین المللی برای درآمد استفاده می‌کنند.

در این بیانیه ادعا شده است که ایران از این درآمد غیرقانونی برای حمایت از درگیری و گسترش خشونت در سراسر خاورمیانه استفاده می‌کند و ایالات متحده به اختلال در حمایت مالی ایران از این روند ادامه خواهد داد.