۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۲

پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به بیش از ۱۱۷ هزار میلیارد تومان رسید

پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به بیش از ۱۱۷ هزار میلیارد تومان رسید
تا به امروز برای ۳۰۱ هزار و ۲۶۸ واحد قرارداد تسهیلات منعقد شده که معادل ۱۱۷ هزار و ۴۸۱ میلیارد تومان است.
کد خبر : ۶۴۱۷۹۳

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پرداخت تسهیلات ساخت یکی از مهم ترین برنامه‌ها و اقداماتی است که نقش موثری در بهبود وضعیت اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن دارد بنابراین پیگیری برای پرداخت این تسهیلات خود یکی از مهم ترین اولویت‌های دولت به شمار می‌رود.

در همین رابطه، مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه باید دولت بر روند پرداخت تسهیلات ساخت به ویژه به سازندگان توسط بانک‌ها تاکید کند، افزود: در حال حاضر روند پرداخت تسهیلات ساخت مناسب بوده و بانک مسکن همچنان رتبه خوبی در پرداخت تسهیلات دارد.

گفتنی است طبق آخرین آمارها از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون یک میلیون و ۹۸ هزار و ۳۹۴ فقره افتتاح حساب در بانک مسکن ثبت شده است.

همچنین تعداد واحدهایی که قراردادهای تسهیلاتی آن‌ها توسط بانک مسکن منعقد شده معادل ۳۰۱ هزار و ۲۶۸ واحد است و قرارداد تسهیلات منعقد شده در بانک معادل ۱۱۷ هزار و ۴۸۱ میلیارد تومان است.

طبق آخرین آمارهای اعلام شده از سوی بانک عامل تسهیلات مسکن، هم اکنون بانک مسکن در مجموع ۱۰۸ هزار و ۸۹۷ میلیاردتومان به حساب سازندگان واریز کرده است که از این میزان، ۶۳ هزار و ۲۰۷ میلیاردتومان از محل تسهیلات و ۴۵ هزار و ۶۹۰ میلیاردتومان از محل آورده متقاضیان به حساب سازندگان واریز شده است.