۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۲

بیانیه کمیسیون اخلاق کمیته ملی المپیک درباره اتفاقات رخ داده در مجمع

بیانیه کمیسیون اخلاق کمیته ملی المپیک درباره اتفاقات رخ داده در مجمع
کمیسیون اخلاق کمیته ملی المپیک در خصوص مباحث مطرح شده در مجمع عمومی این کمیته، بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر : ۶۴۲۰۴۸

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از تسنیم، مجمع عمومی کمیته ملی المپیک صبح امروز (سه‌شنبه) در حالی برگزار شد که مسائلی پیرامون کمیسیون اخلاق از سوی برخی از اعضای مجمع مطرح شد.

بر همین اساس، کمیسیون اخلاق کمیته ملی المپیک با انتشار بیانیه‌ای، به این مسائل واکنش نشان داد. متن این بیانیه به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

طرح پیشنهاد تاسیس مرکز حکمیت و داوری ورزش در جلسه روز جاری مجمع عمومی کمیته ملی المپیک با حاشیه هایی مواجه بود که کمیسیون اخلاق وظیفه خود می‌داند مطالبی  برای شفاف سازی و رفع ابهامات بیان نماید:

1- با توجه به مراجعات مکرر به کمیسیون اخلاق برای حل و فصل اختلافات در ورزش به جهت عدم ارتباط موضوعی پیشنهادی تاسیس نهاد داوری در ورزش خدمت ریاست سابق و فعلی کمیته ملی المپیک مطرح گردید.

2- بنابر نظر ریاست محترم کمیته ملی المپیک مقرر شد این پیشنهاد در دستور کار مجمع قرار گرفته و حضور رئیس کمیسیون در مجمع بنابر تشخیص ریاست محترم کمیته صرفا برای طرح ضروریت این امر بوده است. 

3- برخلاف تصور ایجاد شده مرکز حکمیت و داوری ورزش یک شرکت و یا موسسه تجاری بوده که می‌بایست بر اساس مقررات داخلی و بین‌المللی ثبت و فعالیت نماید و هیچگونه ارتباطی با کمیسیون اخلاق ندارد، بدیهی است هیئت عمومی این شرکت اعضای محترم مجمع بوده و تصویب اساسنامه و انتخاب اعضای  هیئت رئیسه آن مستقیما توسط مجمع صورت خواهد پذیرفت.

4- نظرات کارشناسی سه عضو محترم مجمع در رابطه با کمیسیون اخلاق نشان از ضعف این کمیسیون در تبیین وظایف و اختیارات خود بوده که انشالله تلاش خواهد شد در تعامل بیشتر با اعضای محترم مجمع این ضعف نیز برطرف گردد.

در خاتمه لازم به ذکر است اعضای کمیسیون اخلاق فاقد سمت حقوقی بوده و ارتباطی با سازمان بازرسی و هیچ سازمان و یا نهاد دیگری ندارند.»