۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۲

کشف ۱۴ هزار تُن کالای فاسد

کشف ۱۴ هزار تُن کالای فاسد
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران از ترخیص ۱۳ هزار و ۸۰۰ تُن کالای تاریخ گذشته و فاسد شده از بندر منطقه ویژه اقتصادی نوشهر خبر داد.
کد خبر : ۶۴۲۰۷۹

به گزارش صراط به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران، سعید کیاکجوری روز چهارشنبه گفت: این مقدار کالا شامل ۱۰ هزار تن روغن خوراکی و سه هزار و ۸۰۰ تن هم غلات تاریخ گذشته بوده که در پی بازدید سرزده رئیس دستگاه قضا در خرداد ماه امسال و صدور دستور قضایی از این بندر خارج شد.

۱۹ خرداد ماه امسال رئیس قوه قضاییه در جریان سفر به استان مازندران از از بندرهای «امیرآباد» واقع در شرق مازندران و «نوشهر» در غرب این استان بازدید به عمل آورد و در جریان مسایل مربوط به ترخیص کالاها قرار گرفت.

در جریان این بازدید، ۱۰ هزار تن روغن خوراکی متعلق به شرکت بازرگانی دولتی ایران بیش از ۳۰۰ روز در مخازن بندر نوشهر مانده بود مشاهده شد که رئیس قوه قضاییه دستور داد در مورد این محموله اقدامات مقتضی انجام شود.

حدود ۱۴ هزار تُن کالای فاسد از بندر نوشهر خارج شدوی افزود : این مقدار کالا آخرین محموله های تاریخ گذشته در انبارهای این بندر بوده که پس از سیر مراحل قانونی و صدور دستور دستگاه قضایی در هفته جاری از این بندر خارج شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران گفت : این اقدام همسو با همراهی با دستگاه قضایی و رفع چالش ها و مشکلات موجود در حوزه ورود و خروج کالا ها بوده که انجام گرفت .

منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر به مساحت حدود ۴۰ هکتار درحال حاضر دارای ۹ پست اسکله تجاری و خدماتی است و یکی از نزدیک ترین بنادر به پایتخت کشور است.

استان مازندران به دلیل دارا بودن سه بندر، مهم ترین استان ساحلی کشور محسوب می شود که نقش اساسی در زمینه صادرات و واردات دارد. بندرنوشهر نیز به عنوان قدیمی ترین بندر مازندران از دیرباز سهم ویژه و استراتژیکی در زمینه درآمدزایی، فرصت های شغلی و سرمایه گذاری داشته است.