۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷

صحرایی: در غربالگری سلامت روحی دانش‌آموزان و ارائه آموزش با کیفیت تنها مانده‌ایم

صحرایی: در غربالگری سلامت روحی دانش‌آموزان و ارائه آموزش با کیفیت تنها مانده‌ایم
وزیر آموزش و پرورش گفت: در اجرای طرح نماد یعنی غربالگری سلامت جسمی و روحی دانش‌آموزان و در ارائه آموزش با کیفیت تنها مانده‌ایم.
کد خبر : ۶۴۲۱۱۴

به گزارش صراط به نقل از تسنیم، رضا مراد صحرایی امروز در مراسم راهکارهای اجرایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش منطبق بر قانون اساسی اظهار کرد: اصل 30 قانون اساسی آموزش رایگان و با کیفیت را مورد تاکید قرار می‌دهد و امروز می‌خواهم بگویم، آموزش و پرورش، آینه عملکرد تمام نظام است و حتی نشان‌دهنده آینده کشور است.

وی افزود: سند تحول بنیادین از قانون اساسی تبعیت مطلق کرده است و در فصل 8 سند تمام دستگاه‌ها نسبت به آموزش و پرورش تکلیف دارند اما این دستگاه تنها مانده است، مثلا وزارت آموزش و پرورش در طرح نماد باید سلامت جسمی و روحی دانش‌آموزان را غربالگری کند و دستگاه‌های متولی متناسب با نتایج آن، ورود کنند اما تنها ماندیم.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در ارائه آموزش با کیفیت تنها ماندیم و تبدیل شدیم به یکی از وزارتخانه‌های کشور و با ساختن دستگاه‌های موازی، تکالیف خود را نسبت به آموزش و پرورش انجام ندادند در حالی که تمام بخش‌ها باید در خدمت آموزش و پرورش باشند.

صحرایی گفت: سلامت جسم، روح و فرهنگ‌سازی باید در مدرسه اتفاق بیفتد. وزارت بهداشت برای پیشگیری  وزارت ورزش برای نشاط و تربیت قهرمان و وزارت فرهنگ برای الگوسازی باید به مدارس بیایند اما مدرسه تنها مانده است.

وی با یک درخواست از معاونت حقوقی ریاست جمهوری گفت: تقاضا دارم ترک فعل‌هایی که در اجرای سند تحول بنیادین انجام شده است را به مثابه ترک فعل در اجرای قانون اساسی پیگیری کنید.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: 12 سال از تصویب سند تحول بنیادین گذشته است اما مقدار اجرای آن مورد انتظار نیست، در برنامه هفتم توسعه یک بند آمده است که به تقسیم کار ملی برای اجرای سند تحول اشاره دارد و اگر تصویب بشود، آن وقت تمام دستگاه‌ها در عمل مکلف به اجرای قانون هستند.

صحرایی گفت: در این دولت سند تحول بنیادین را از بین سندهای دیگر در آورده و در صدر نشاندیم همچنین ترجمه سند به مدارس رفته است و می‌توانیم شاهد اجرای قانون اساسی از مجرای سند تحول بنیادین باشیم.

انتهای پیام/