۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷

ترامپ: اگر دوباره رییس جمهور شوم، دیکتاتور نخواهم شد

ترامپ: اگر دوباره رییس جمهور شوم، دیکتاتور نخواهم شد
رییس جمهور سابق آمریکا مدعی شد که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سال آتی این کشور، دیکتاتور نخواهد شد مگر در «روز اول»!
کد خبر : ۶۴۲۱۴۷

به گزارش صراط به نقل از رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد اصلی حزب جمهوری‌خواه برای انتخابت ریاست جمهوری ۲۰۲۴ این کشور، مدعی شد که اگر در انتخابات سال آینده پیروز شود، فقط در روز اول بازگشت به کاخ سفید، «دیکتاتور» خواهد بود!

اظهارات ترامپ در حالی مطرح شده است که دمکرات‌ها و برخی از جمهوری‌خواهان هشدار داده‌اند که در صورت پیروزی او در انتخابات ۲۰۲۴، آمریکا در خطر تبدیل شدن به کشوری «استبدادی» قرار خواهد گرفت.

در پی این هشدارها، ترامپ مجبور شد تا در رویدادی تلویزیونی در آیووا، دو بار پاسخ این سوال را بدهد که «آیا در صورت بازگشت به قدرت، از مخالفان سیاسی‌اش انتقام خواهد گرفت؟»

وی در واکنش به این پرسش و اینکه آیا در صورت پیروزی در انتخابات نوامبر ۲۰۲۴، «دیکتاتور» خواهد شد، گفت: نه، نه. البته به غیر از روز اول.

ترامپ درباره «روز اول» که به آن اشاره کرد، گفت که از قدرت و اختیارات ریاست جمهوری برای بستن مرز جنوبی با آمریکا و همچنین توسعه حفاری نفت، استفاده خواهد کرد.

رئیس جمهور سابق آمریکا که به دنبال دومین دوره حضور در کاخ سفید است و در این مسیر احتمالاً باید با جو بایدن، رئیس جمهوری کنونی این کشور رقابت کند، همواره متعهد شده است که در صورت رسیدن به قدرت «تلافی» خواهد کرد و در یم برنامه تلویزیونی نیز، گفت که اهداف اقدامات تلافی‌جویانه او شخص بایدن، دادستان‌هایی که وی را به جرایم کیفری متهم کرده‌اند، وزارت دادگستری و همچنین ساختار فدرال آمریکا هستند.

به محض اتمام اظهارات ترامپ، جولی چاوز رودریگز، مدیر کارزار انتخاباتی بایدن در بیانیه‌ای نوشت: دونالد ترامپ دقیقاً به ما می‌گوید که در صورت انتخاب دوباره، چه کار خواهد کرد و امشب گفت که در روز اول دیکتاتور خواهد شد. آمریکایی‌ها باید این حرف را باور کنند.

ترامپ حد فاصل سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ رئیس جمهور آمریکا بود و همواره از اذعان به شکست برابر بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ خودداری کرده است. او از آن زمان، ادعاهایی را درباره تقلب در انتخابات و دزدیده شدن آرا او مطرح کرده است؛ ادعاهایی که در آن برهه به شورش حامیان وی و یورش آنها به ساختمان کنگره در ششم ژانویه ۲۰۲۱ منجر شد.

بایدن همواره هشدار داده که ترامپ تهدیدی برای دمکراسی آمریکا است و احتمال دومین دوره حضور وی در کاخ سفید، آغاز عصر بی‌سابقه و خوفناک استبداد آمریکا خواهد بود.