۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷

جوابیه شرکت بهشهر به خبر صراط نیوز/ تائید عدم صلاحیت مدیرعامل و پرداخت ۲۰۰ میلیاردی

کد خبر : ۶۴۲۲۵۹

به گزارش پایگاه خبری صراط، در واکنش به گزارش صراط نیوز با عنوان "اتفاق عجیب در هلدینگ اقتصادی بانک ملی/ انتصابات غیر قانونی و پرداخت ۲۰۰ میلیارد تومان بدون تصویب هیات مدیره/ مدیرعامل سازمان بورس پاسخ دهد" در مورخ ۱۴۰۲/۰۹/۱۵، روابط عمومی شرکت بهشهر به شرح ذیل توضیحاتی را ارائه داد:

آیا عصبانیت پس از رد صلاحیت و عزل، دروغگویی را توجیه می‌کند؟

تشویش اذهان عمومی، زیر پا گذاشتن صحت به عنوان پایه اخبار تنها بخشی از ویژگی‌های خبر "نابسامانی در بهشهر تا کجا ادامه دارد" است.
در خصوص خبر منتشره شده در آن سایت خبری، با عنایت به اینکه مطالب مندرج سراسر کذب و خلاف واقع می‌باشد درج توضیحات ذیل ضروری است.
اولا: در خصوص فرد امضاء کننده نامه گفتنی است ایشان به دلیل رد صلاحیت حرفه‌ای از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار از سمت خود به عنوان عضو هیات مدیره شرکت توسعه صنایع بهشهر عزل گردیده و در مورخ ۱۵/۱۲/۱۴۰۱ جایگزین ایشان توسط شرکت سرمایه گذاری غدیر معرفی و آغاز به کار کرده است.
ثانیا: ملاحظه میفرمایید که نامبرده اساسا در مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۱۶ هیچ گونه سمتی در این شرکت نداشته و مجاز به استفاده از عنوان "عضو هیات مدیره" و سربرگ شرکت توسعه صنایع بهشهر برای نگارش نامه نبوده است.
ثالثا: صرفنظر از موارد مطرح شده فوق، تمامی موضوعات مندرج در متن نامه کذب محض بوده و شرکت توسعه صنایع بهشهر تمامی اقدامات خود را پس از اخذ مجوز هیات مدیره عملیاتی نموده است و در مورد پرداخت ۲۰۰ میلیارد تومان به شرکت مارگارین به عنوان یکی از شرکت‌های تابعه این هلدینگ، موضوع پس از اخذ مصوبه شماره ۲۵ هیات مدیره مورخ ۱۴۰۱/۱۱/۲۴ انجام پذیرفته است؛ بنابراین مطالب کذب مطرح شده صرفا دیدگاه‌های مغرضانه‌ای است که می‌توان آن را ناشی از عصبانیت بابت رد صلاحیت حرفه‌ای سازمان بورس اوراق بهادار و عزل نامبرده ارزیابی کرد.
گفتنی است صلاحیت مدیرعامل شرکت توسعه صنایع بهشهر با توجه به جمیع مستندات و مدارک دریافتی از سوی سازمان بورس احراز شده است و این موضوع در همان روز ۱۴۰۲/۷/۱۷ از طریق پایگاه اطلاع رسانی این شرکت و پایگاه اطلاع رسانی بیدنا به اطلاع مردم شریف ایران و سهامداران محترم رسیده است.