۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۱
محسن رضایی:

اگر خلاء تفکر و تدین در مدارس ما حل نشود با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد

اگر خلاء تفکر و تدین در مدارس ما حل نشود با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد
«محسن رضایی» امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با بیان اینکه معتقد به علم با تعهد و تدین هستیم، اظهار کرد: هویت دینی اگر از آموزش و پرورش جدا شود می‌توان تبعات آن را در یکی دو دهه آینده به خوبی پیش‌بینی کرد.
کد خبر : ۶۴۲۲۷۳

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از ایسنا، دبیر شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا گفت: اگر خلاء تدین و تفکر در جامعه حل نشود با مشکلات جدی در آینده مواجه خواهیم شد.

«محسن رضایی» امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با بیان اینکه معتقد به علم با تعهد و تدین هستیم، اظهار کرد: هویت دینی اگر از آموزش و پرورش جدا شود می‌توان تبعات آن را در یکی دو دهه آینده به خوبی پیش‌بینی کرد.

وی با بیان اینکه اگر خلاء تفکر و تدین در مدارس ما حل نشود با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد، افزود: سرچشمه همه فضائل در احکام الهی است بنابراین باید به فکر تقویت تدین دانش‌آموزان در مدارس و آگاهی بخشی به آنها باشیم.

رضایی عنوان کرد: اگر بخواهیم یک نظام سیاسی پایدار داشته باشیم که در اثر طوفان حوادث از بین نرود، باید جمهوری، اسلامی باشد. یعنی بین سیاست و دین از یک طرف و بین سیاست مردم از طرف دیگر، پلی ساخت که هم مردم و هم دین و هم کشور را کنار هم داشته باشد.

وی تصریح کرد: نظام اسلامی یک اندیشه است که خدا در فکر امام راحل قرار داد که توانست از ولایت فقیه یک الگوی سیاسی ارائه‌دهد.

رضایی گفت: امروز هم مسائل فرهنگی و سیاسی نیاز به فکر، نبوغ و نوآوری دارد که این در اندیشه کودکان و نوجوانان و جوانان امروز مستتر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اگر امکان تفویض اختیار به استانها در برخی زمینه‌ها وجود داشت، امکان پیشرفت و تامین نیازهای استان چندین برابر می‌شد.

رضایی عنوان کرد: وقتی استانداران و فرمانداران اختیار داشته باشند، می‌توانند مردم را همراه کنند در غیر اینصورت نمی‌توانند از بسیاری از مشارکت‌های مردمی بهره‌مند شوند.

وی تاکید کرد: تحقق اقتصاد مردمی فقط با تفویض اختیار به فرمانداران و استانداران امکان‌پذیر است. ضمن اینکه مطالبات مردمی در بسیاری از موارد به صف تبدیل شده و علت آن منتظر ماندن استان‌ها برای تصمیم‌گیری وزارتخانه‌هاست اما اگر استانها اختیار داشته باشند، این صفوف انتظار از بین می‌رود.

آیت‌الله «محمدرضا ناصری» امام جمعه یزد نیز در این دیدار با اشاره به توطئه‌های غرب برای عقب نگاه داشتن ایرانی‌ها، اظهار کرد: آنها از هوش، ذکاوت، تعهد، دین‌مداری و خداباوری ایرانی‌ها همواره هراس داشته‌اند. بنابراین دست به اقداماتی زدند که از پیشرفت‌های کشور جلوگیری شود.

وی عنوان کرد: یکی از این اقدامات، تغییر سیستم آموزشی کشور از ۱۰۰ سال پیش بوده و به نحوی در این زمینه برنامه‌ریزی کردند که تفکر، تعقل و تدین از این سیستم حذف شود.

ناصری بیان کرد: آنها خوب می‌دانستند که اگر این سه عنصر در افراد جامعه از کودکی تقویت و نهادینه نشود، پیشرفتی در کار نخواهد بود و روزگاری فرا می‌رسد که جماعتی به واسطه همین آموزش‌های نادرست، گوش به فرمان رسانه‌های معاند می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: وقتی دانش‌آموز ایرانی از همان دوران مدرسه و کودکی، هویت خود را نشناسد یا نتواند حق و باطل و درست و نادرست را از هم تشخیص دهد یا علم بدون تعهد داشته باشد، دیگر پیشرفتی برای کشور در کار نخواهد بود و این همان هدفی است که غربی‌ها به دنبال آن هستند.

ناصری تصریح کرد: افرادی که با این سبک آموزش دیده‌اند نمی‌توانند مدیران موفقی باشند زیرا نه خلاقیت دارند نه تعهد و تنها مدیران بخشنامه‌ای هستند که توان پیشبرد امور را ندارند.

وی بیان کرد: به همین دلیل است که بسیاری از طرح‌های ارزشمند نظیر اقتصاد مقاومتی، آنگونه که باید پیش نمی‌رود.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در استان یزد بیش از ۶۰۰ معدن داریم، افزود: معادن استان سالیانه هزاران میلیارد تومان سود دارند اما اغلب این درآمد از استان خارج می‌شود و حتی حساب بانکی آنها در این استان نیست.

امام جمعه یزد ادامه داد: این روند سبب ظلم به مردم یزد شده و باید با درآمدهای معدنی یا مالیات‌های حاصل از آن جهت رفع محرومیت‌ها و نیازهای استان تامین شود.

وی با تاکید بر لزوم ساماندهی این منابع تاکید کرد: درآمدهای معادن می‌تواند حتی در سطح ملی نیازهای مناطق محروم را تامین کند.