۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰

کشف اسکلت یک زوج بدون جمجمه

کشف اسکلت یک زوج بدون جمجمه
باستان‌شناسان در آلمان سکلت زن و مردی را کشف کردند که یکی از آن‌ها قسمت قابل توجهی از جمجمه را از دست داده بود.
کد خبر : ۶۴۲۳۳۱

به گزارش پایگاه خبری صراط، باستان‌شناسان در حفاری‌هایی که در نزدیکی یک کاخ سلطنتی هزارساله که توسط امپراتور روم اتو کبیر در آلمان اداره می‌شد، انجام دادند موفق به کشف بقایای اسکلت مرد و زنی شدند که آن‌ها را غافلگیر کرد چراکه بخشی از جمجمه یکی از اسکلت‌ها وجود ندارد.
الیور دیتریش (باستان‌شناس مؤسسه باستان‌شناسی آلمان) درباره این تدفین گفت: این دو اسکلت در کنار یکدیگر دفن شدند، که نشان می‌دهد آن‌ها احتمالاً یک زوج متاهل هستند. مرد با اشیائی مانند قبر، اشیاء آهنی، چاقو و… دفن شده. یک ست کمربند و نوک آهنی یک عصا نیز در قبر وجود داشت که نشان می‌دهد ممکن است گور یک اشراف زاده باشد. 

زن کمی کوتاه‌تر از مرد بود و قد او ۵ فوت و ۱ اینچ (۱.۵۵ متر) بود و اسکلت او فاقد استخوان‌های صورت است. با این حال، تجزیه و تحلیل بیشتر نشان داد که جمجمه او از خاک بیرون نیامده بلکه احتمالا بعداً آسیب دید چراکه گور کم عمق است و مستقیماً در زیر لایه خاک قرار دارد. 

فلیکس بیرمن (استاد باستان‌شناسی در دانشگاه شچسین در لهستان) معتقد است: جمجمه زن در اثر مداخلات بعدی در قبر آسیب دیده است، به عنوان مثال ممکن است توسط یک گاوآهن یا شاید حیوانات کوچکی که گودال‌های خود را در قبر ساخته بودند آسیب دیده باشد. 

قبر این زن فاقد وسایل دفن بود، که می‌تواند به این معنی باشد که یا در مقطعی از زمان دزدیده شده یا او به مسیحیت گرویده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اسکلت باستانی