۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶

فرماندهان ارتش اسرائیل احساس سرخوردگی می‌کنند

فرماندهان ارتش اسرائیل احساس سرخوردگی می‌کنند
روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» از سرخوردگی فرماندهان و نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی با گذشت بیش از دو ماه از جنگ علیه غزه خبر داد.
کد خبر : ۶۴۲۵۲۱

به گزارش صراط به نقل از ایرنا، «عاموس هارئیل» تحلیلگر نظامی این روزنامه صهیونیستی در گزارشی نوشت: «هرتزی هالوی» رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل پیش از آغاز عملیات گسترده زمینی در نوار غزه درخواست کرد که اهداف این جنگ به طور واضح مشخص شود ولی پاسخی از سوی کابینه دریافت نکرد.

هارئیل افزود: پس روزها از آغاز عملیات زمینی، هالوی همچنان منتظر است که کابینه نظامی - سیاسی، اهداف این عملیات را مشخص و تعیین کند.

«دان عدین» از نویسندگان صهیونیست در واکنش به گزارش روزنامه هاآرتص نوشت: ارتش به پیشروی ادامه می دهد و هزینه سنگینی را می پردازد؛ بدون اینکه کابینه، هدفی نظامی را برای آن تعریف کند.

وی افزود: قربانی کردن نظامیان بدون مشخص کردن هدفی واضح، یک جنایت است.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص در ادامه گزارش خود آورده است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اهداف شخصی و داخلی را بر منافع عمومی ترجیح می دهد و تنها چیزی که برای او مهم است، تضمین آینده سیاسی خود و آماده شدن برای انتخابات آینده از طریق برگزاری جلسات بی محتوا با نظامیان و افسران است.

اما «ران ایدیلست» دیگر نویسنده صهیونیستی نیز این ادعای نتانیاهو که هدف از جنگ را نابودی جنبش حماس اعلام کرده است، صرفا یک نمایش می داند.

پیشتر کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی گزارش داد که بر اساس یک نظرسنجی، ۷۲ درصد صهیونیست‌ها خواستار استعفای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم هستند.

این کانال ۱۳ اعلام کرد که بر اساس این نظرسنجی، ۳۱ درصد خواهان استعفای فوری و ۴۱ درصد هم خواستار استعفای نتانیاهو بعد از پایان جنگ شدند.

پیش از آن نیز پایگاه صهیونیستی "والا نیوز" گزارش داده بود که بر اساس نظر سنجی‌ها، در صورت برگزاری انتخابات زودهنگام، حزب حاکم لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو، ۱۸ کرسی به‌دست خواهد آورد و این درحالی است که در آخرین نظرسنجی این حزب ۲۰ کرسی به دست می‌آورد. در مقابل، حزب "اتحاد" به ریاست "بنی گانس" ۳۸ کرسی به دست خواهد آورد.

درپی شکست رژیم صهیونیستی در مقابل مقاومت فلسطین، تنفر ساکنان سرزمین‌های اشغالی نسبت به نتانیاهو و کابینه او بیشتر شده است.

پیشتر رویترز اعلام کرده بود: اسرائیلی‌ها کابینه نتانیاهو را مقصر حمله حماس و شروع جنگ غزه می‌دانند.

این رسانه غربی نوشت: نتانیاهو اکنون مقصر دوقطبی سازی «اسرائیل» با مطرح کردن لایحه تغییرات قضایی و در نتیجه تضعیف توان رزمی ارتش این رژیم است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه (هفتم اکتبر) عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ ( ۲۴ نوامبر) میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا برقرار شد.

به دنبال پایان آتش ‌بس‌موقت چهار روزه، قطر به عنوان یکی از کشورهای میانجی اعلام کرد که توافق حماس و تل آویو برای تمدید آتش بس به مدت ۴۸ ساعت حاصل شده است. حماس هم اعلام کرد که با قطر و مصر در مورد تمدید آتش‌بس بشردوستانه موقت برای ۲ روز دیگر، بر اساس همان شروط آتش‌بس قبلی به توافق رسید.

صبح جمعه ۱۰ آذر( اول دسامبر) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سر گرفت.به

برچسب ها: هاآرتص اسراییل