۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶

۲۰ سرباز صهیونیست توسط دوستانشان هلاک شدند

۲۰ سرباز صهیونیست توسط دوستانشان هلاک شدند
ارتش رژیم صهیونیستی از هلاک شدن ۲۰ سرباز این رژیم بر اثر شلیک دوستانه در غزه خبر داد.
کد خبر : ۶۴۲۷۳۲

به گزارش صراط به نقل از باشگاه خبرنگاران، ارتش رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه اعلام کرد که ۲۰ تن از سربازانش بر اثر شلیک «دوستانه» در نوار غزه هلاک شدند و ۱۳ تن از آن‌ها به اشتباه رزمندگان فلسطینی معرفی شدند.

براساس گزارش اسپوتنیک، ارتش اشغالگر در بیانیه‌ای گفت که این تعداد تلفات نظامی صهیونیست‌ها به دلایل مختلفی از جمله تعداد زیاد نیروها در میدان، مدت و ماهیت نبرد، خستگی، عدم انضباط عملیاتی، نبود هماهنگی بین نیروها و دلایل دیگر است.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت در گزارشی که جمعه گذشته منتشر کرد فاش کرد: «تاکنون آتش خودی و حوادث عملیاتی در جریان عملیات زمینی منجر به مجروح یا کشته شدن ده‌ها سرباز اسرائیلی شده است».

این روزنامه اعلام کرد: با توجه به حساسیت نسبت به خانواده‌های کشته شدگان و درگیری‌های جاری، ارتش بر تلفات ناشی از آتش‌ خودی تأکید نمی‌کند، اما در طول آتش‌بس، ارتش تحقیقات مقدماتی متعددی را در مورد این حوادث انجام داد، سپس جلسات توجیهی برگزار کرد و درس‌هایی را با فرماندهان به اشتراک گذاشت.

ارتش صهیونیستی همچنین در پایان ماه گذشته فاش کرد که بر اساس آنچه شبکه کان منتشر کرده است، طی یک هفته ۸ سرباز خود را در غزه با شلیک گلوله همکاران خود و حوادث مرتبط با ایمنی از دست داده است.

صبح روز جمعه، اول دسامبر، ارتش رژیم صهیونیستی از سرگیری عملیات جنگی علیه مقاومت در غزه خبر داد. آتش بس اعلام شده بین رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطینی که به مدت هفت روز ادامه داشت، در ساعت ۷ صبح روز جمعه اول دسامبر پایان یافت و شامل آزادی صدها اسیر بین دو طرف بود.

برچسب ها: اسراییل سرباز