۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۷

چرا اسرائیل به ایران حمله نکرد؟

در حالی که در اسرائیل بر طبل جنگ علیه ایران کوبیده می شود و تهدیدها علیه این کشور ادامه دارد، به وضوح عقب نشینی مسئولین تصمیم گیر در اسرائیل مشهود است.
کد خبر : ۶۴۲۹۵
به گزارش صراط به نقل از ایران دیپلماتیک، روزنامه الاتحاد مقاله ای  به قلم دکتر عادل الصفتی - استاد دانشگاه سبیری روسیه درباره دلایل عدم حمله اسرائیل به ایران  منتشر کرد. در این مقاله آمده است: در حالی که در اسرائیل بر طبل جنگ علیه ایران کوبیده می شود وتهدیدها علیه این کشور ادامه دارد، به وضوح عقب نشینی مسئولین تصمیم گیر در اسرائیل مشهود است.

روزنامه "ها آرتص" اخیرا تاکید کرد که خط داغ حمله به ایران متوقف گردیده است.

این مقاله با اشاره به ضد ونقیض گوئی سرمداران رژیم صهیونیستی در خصوص حمله به ایران وروشن کردن شعله جنگ وهمچنین اظهارات آتشین وزیر دفاع آمریکا این سئوال را مطرح می کند که چگونه با این همه اظهارات اینچنینی در خصوص احتمال بروز جنگ در منطقه این عقب نشینی وحد اقل بتعویق افتادن حمله را تفسیر کرد؟

ها آرتص پاسخ این سئوال را میدهد وتاکید می کند که جنگ علیه ایران وبگفته روزنامه نیویورک تایمز موجب کشته شدن صدها سرباز آمریکائی خواهد شد. بنابراین هیچ یک از رهبران اسرائیلی مسئولیت این زیان ها را نخواهد پذیرفت.

علاوه بر آن تاکید اوباما رئیس جمهوری آمریکا بر ضرورت بسیج جهانی وتحریم های شدید علیه ایران جهت کنترل بحران موجب گردیده است که در صورت اقدام به جنگ با موجی از اعتراض ها ی داخلی ونیز خارجی روبرو شود.

این مقاله به گفته های ایهود باراک که تاکید کرده است می بایست سه عامل قبل از جنگ روشن شود اشاره کرده است می نویسد : آیا اسرائیل توان این را دارد که به تاسیسات هسته ای جمهوری اسلامی ایران ضربه کاری وارد کند یا خیر؟ آیا اسرائیل از حمایت کافی بین المللی بویژه آمریکا در این اقدام برخوردار خواهد بود یا نه؟ آیا گزینه دیپلماتیک به خط آخر خود رسیده است تا دست به حمله زد وراهکار نظامی را به کار برد؟

دکتر عادل الصفتی می افزاید: شاید پاسخ این سئوال را ایهود باراک مثبت بداند ولی باید گفت پاسخ ها کاملا منفی است.

اسرائیل به اذعان مسئولین نظامی اسرائیلی وآمریکائی توان ضربه زدن به ایران را ندارد و از حمایت بین المللی برخودار نیست.

اما راهکارهای دیپلماتیک همچنان باقی است واخیرا مذاکرات ایران وگروه 5+1 موفقیت آمیز بوده وممکن است به راه حل نهائی نیز برسد . اجلاس بغداد فرصت مناسبی است برای ایران تا حسن نیت خود را نشان دهد ومساله را تمام کند.