۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸

رسیدگی به ۴۶ پرونده کثیرالشاکی اسکیمینگ

رسیدگی به ۴۶ پرونده کثیرالشاکی اسکیمینگ
رییس پلیس سایبری کشور با اشاره به اینکه ۱۹ درصد جرایم سایبری در تهران بزرگ اتفاق می‌افتد، گفت: در حوزه اسکیمینگ به ۴۶ پرونده کثیرالشاکی رسیدگی و ۷۹ متهم در این زمینه دستگیر شدند.
کد خبر : ۶۴۲۹۵۳

به گزارش صراط به نقل از مهر، سردار وحید مجید رییس پلیس سایبری کشور فراجا در گفت‌وگویی با اشاره به عملکرد هشت ماهه پلیس فتا گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۱۰۰ پرونده در حوزه‌های مختلف سایبری بررسی و کشف شد.

وی افزود: ۸۶.۴ درصد از این پرونده‌های پلیس فتا به ترتیب مربوط به جرایم کلاهبرداری سایبری، برداشت‌های غیرمجاز دسترسی‌های غیرمجاز و مزاحمت‌های سایبری بوده است.

رییس پلیس سایبری کشور بیان کرد: در حوزه اسکیمینگ به ۴۶ پرونده کثیرالشاکی رسیدگی شد که ۷۹ متهم در این زمینه دستگیر شدند.

مجید ادامه داد: همچنین در حوزه برداشت‌های اینترنتی به ۴۶ پرونده کثیرالشاکی رسیدگی شد که در این حوزه ۱۲۵ متهم شناسایی و دستگیر شدند.

وی اضافه کرد: همچنین به ۱۸۲ پرونده کلاهبرداری اینترنتی رسیدگی شد که ۳۳۰ متهم هم در این زمینه شناسایی و دستگیر شدند.

رییس پلیس سایبری کشور با اشاره به شهرهایی که بیشترین جرایم سایبری در آن رخ می‌دهد، گفت: ۱۹ درصد جرایم سایبری در تهران بزرگ، ۱۰ درصد در خراسان رضوی، ۹ درصد در اصفهان، ۶ درصد در فارس و ۵ درصد در خوزستان رخ می‌دهد.

مجید با اشاره به شهرهایی که کمترین جرایم سایبری در آنها رخ می‌دهد، گفت: در کیش، کهکیلویه و بویراحمد، لرستان، خراسان جنوبی و قزوین کمترین وقوع جرایم سایبری را داشتیم.

وی با اشاره به حمایت‌های پلیس فتا از کسب و کارهای اینترنتی بیان کرد: در زمینه حمایت از کسب و کارهای اینترنتی نظارت‌هایی را بر عملکرد آنها را داریم و این کسب و کارها را در حملات سایبری حمایت می‌کنیم.

واژه «اسکیمینگ» یا کلاهبرداری‌های اسکیمری به معنی کپی‌برداری از کارت‌های اعتباری و برداشت غیر مجاز از حساب‌های بانکی است.

برچسب ها: فراجا فتا