۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱

۶۰ درصد تصادفات تهران در بزرگراه‌ها اتفاق می‌افتد

۶۰ درصد تصادفات تهران در بزرگراه‌ها اتفاق می‌افتد
رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران گفت: علت تصادفات به شرایط روحی و جسمی راننده باز می گردد.
کد خبر : ۶۴۳۵۴۴

به گزراش صراط به نقل از ایرنا، سرهنگ رابعه جوانبخت رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: بررسی آمار متوفیان ۸ ماهه سال ۱۴۰۲ یک نکته تامل برانگیزی را به ما گوشزد می‌کند و آن هم این است که تصادفاتی که خودرو در آن دخیل و واژگونی‌ها و برخورد با موانع را در پی داشته است به عدد ۱۱ درصد رسیده که یک درصد نسبت به ۷ ماهه افزایش را نشان می‌دهد.

وی بیان داشت: در بحث تصادفات خودرو، خطاهای انسانی و تصمیماتی که شخص راننده می‌گیرد مطرح است و تصادفات به نحوه رانندگی فرد و شخصیت او در رانندگی بستگی دارد و اوست که تصمیم می‌گیرد که چه میزان سرعت داشته باشد و به چه شکلی رانندگی کند. آیا حال مناسب و شرایط روحی و روانی خوبی دارد؟ و در چه وضعیت و سلامت روحی و جسمانی بسر می‌برد؟ که البته همه این عوامل بر روی رانندگی و تصمیمات او اثر گذار می‌باشد.

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: ۶۰ درصد از تصادفات شهر تهران در بزرگراه‌های اتفاق می‌افتد و وقتی می‌بینیم که تصادفات خودرو در تهران افزایش پیدا کرده و بخش زیادی از آن در بزرگراه‌ها اتفاق می‌افتد این خبر را به ما می‌دهد که بحث سرعت‌ها واقعا جدی است و با رانندگانی مواجه هستیم که سرعت‌های بالایی را تجربه می‌کنند و جنس تصادفات آن‌ها واژگونی و برخوردهای شدید با موانع، گاردریل‌ها و دیوار و درختان همراه است.

سرهنگ جوانبخت افزود: در بحث علت‌های تامه تصادفات در ۸ ماهه سال جاری عدم توجه به جلو همیشه رتبه اول را به خود اختصاص داده است و عدد ۴۹ درصد را نشان می‌دهد که بحث صحبت با تلفن همراه، عجله و شتاب بی مورد و خستگی و خواب آلودگی و خطاهای انسانی و سایر مولفه‌های دیگر بسیار بر تصادفات تاثیرگذار است.

وی گفت: بعد از آن عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه مطرح می‌شود که مربوط به تخطی از سرعت مطمئنه و تجاوز از سرعت مقرره را شامل می‌شود و در رتبه سوم بحث تغیر مسیرهای ناگهانی وجود دارد که به تصمیم گیری راننده مربوط می‌شود و تاثیر مستقیمی در تصادفات داشته و عدد تصادفات را جابجا می‌کند.

برچسب ها: تصادف رانندگی