۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۶

وعده شهردار تهران: تا دهه فجر معتاد متجاهر در خیابان نمی‌بینیم

وعده شهردار تهران: تا دهه فجر معتاد متجاهر در خیابان نمی‌بینیم
شهردار تهران در همایش تبیین طرح‌های مدیریت آسیب‌های اجتماعی درکلانشهر تهران گفت:براساس ظرفیت‌های ایجاد شده باید مطالعات را طوری معطوف کنیم تا برنامه‌های بلندمدت و کوتاه مدت تبیین شود و تا دهه فجر معتاد متجاهر درخیابان نبینیم.
کد خبر : ۶۴۳۶۱۳

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از  صدا و سیما، شهردار تهران در همایش تبیین طرح‌های مدیریت آسیب‌های اجتماعی درکلانشهر تهران گفت:براساس ظرفیت‌های ایجاد شده باید مطالعات را طوری معطوف کنیم تا برنامه‌های بلندمدت و کوتاه مدت تبیین شود و تا دهه فجر معتاد متجاهر درخیابان نبینیم.

علیرضا زاکانی افزود: از دهه ۸۰ که تعداد معتادان را مرور کنیم کمتر از ده هزار نفر بوده و امروز بیش از ۲۳ هزار معتاد متجاهر در تهران هست و روند رو به رشدی داشته و این به معنای این نیست که دستگاه‌ها کار نمیکنند، نگاهی به کارنامه دستگاه قضا، سپاه، بسیج یا فراجا نشان میدهد که کار‌هایی انجام شده، اما فرماندهی واحد نبوده است.

شهردار تهران گفت: یک ماه و نیم پیش که محضر رهبری بودم چند جمله رهبری تاکید کردن که کار بسیار سختی است، چون اگر آسان بود قبلا حل میشد بنابراین دستگاه‌های درسطح عالی باید هماهنگی داشته باشند.

علیرضا زاکانی تاکید کرد: شهر دیگر کشش معتاد متجاهر ندارد و از دی درباره کودکان خیابانی با کمک دستگاه‌ها اقدامی می‌شود تا چهره شهر پاک شود.

شهردار تهران گفت: درخصوص تکدی گری هم باید توجه کرد تا متکدی عادی از تکدی گیری‌های حرفه‌ای جداسازی شود.

علیرضا زاکانی افزود: بر اساس اختیاراتی که رئیس جمهور بر اساس اصل ۱۲۷ قانون اساسی ساماندهی ۵ آسیب جدی از جمله اعتیاد، کودک کار، تکدی گری، فساد اخلاقی و حاشیه نشینی را با محوریت شهرداری به عهده دستگاه‌ها قرار داده امیدواریم با کمک همه دستگاه‌ها پرونده این آسیب‌ها بسته شود.

وی گفت: دی و بهمن اتفاقات خوبی می‌افتد و امیدواریم تا عید پرونده آسیب‌ها را ببندیم.