۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸
در آستانه انتخابات مجلس؛

از ۵۰۰ لایک قالی باف تا ۵۰۰ همراهِ رئیسی!

از ۵۰۰ لایک قالی باف تا ۵۰۰ همراهِ رئیسی!
تعداد لایک‌ها و کامنت‌های حساب محمدباقر قالی باف در شبکه اجتماعی ایکس به عدد ۵۰۰ نزول کرده است. یکی از نمایندگان مجلس با انتقاد از دولت اعلام کرده که تعداد محافظان یا همراهان ابراهیم رئیسی رییس جهور در سفر اخیر او به پرند ۵۰۰ نفر بوده که رقمی حیرت انگیز است.
کد خبر : ۶۴۳۹۴۵

به گزارش پایگاه خبری صراط، یکی از روزنامه‌های اصلاح طلب در گزارشی به بررسی تعداد لایک‌ها و کامنت‌های حساب محمدباقر قالی باف در شبکه اجتماعی ایکس یا همان توئیتر سابق پرداخته و نتیجه گرفته است که میانگین تعداد لایک‌های هر پست رئیس مجلس به عدد ۵۰۰ نزول کرده است.
 همزمان یکی از نمایندگان مجلس با انتقاد از دولت اعلام کرده که تعداد محافظان یا همراهان ابراهیم رئیسی رییس جهور در سفر اخیر او به پرند ۵۰۰ نفر بوده که رقمی حیرت انگیز است.

روزنامه شرق در بررسی آماری خود گفته هر توئیت قالی باف در فاصله زمانی دی ماه ۱۳۹۹ تا آذر ۱۴۰۰ به طور میانگین بیش از ۳ هزار لایک دریافت می‌کرد، اما در فاصله زمانی دی ماه ۱۴۰۱ تا آذر ۱۴۰۲ میانگین تعداد لایک‌ها به رقم ۵۰۰ نزول کرده و در عوض، تعداد کامنت‌های اعتراضی به شدت افزایش یافته است.

از آنجا که بسیاری از اصحاب سیاست در توئیتر کم و بیش فعالیت دارند، این نزول لایک‌ها می‌تواند بازتابی از عملکرد قالی باف در سه سال و نیم ریاستش بر مجلس تلقی شود که نشان دهنده عدم رضایت از عملکرد اوست.

همزمان، حسن نوروزی، نماینده رباط کریم در مجلس اخیرا در مناظره‌ای با نوری قزلجه دیگر نماینده مجلس در مورد حضور ابراهیم رئیسی در پرند برای افتتاح متروی این شهر گفته است: «۴۰۰، ۵۰۰ محافظ به همراه رئیس جمهور می‌ریزند و به صورت محدود افتتاحیه صورت بگیرد، مردم باید دور بایستند.» او با تاکید بر اینکه «منظور این نیست که این افراد با تیر و تفنگ بودند» تاکید می‌کند که منظور او از محافظان، عوامل همراه رئیسی بوده و «فرماندار رباط کریم است، شهردار فلان جا است و غیره» را به عنوان مثال‌هایی از این افراد عنوان می‌کند.

یک سال و سه ماه پیش در مهرماه  بود که رسانه‌ها خبر دادند که زیارت ابراهیم رئیسی از حرم حضرت معصومه (س) در قم، «بدون تشریفات» برگزار شد و رئیسی «در کنار سایر زائران و مجاوران حرم» زیارت خود را انجام داد. این موضوع از سوی حامین رییس جمهور به شدت تبلیغ شد و آن را نوعی مردمداری قلمداد کردند.


با این حال با گذشت دو سال و نیم از دولت رئیسی، نه تنها وعده‌های معیشتی رئیسی روی زمین مانده و مشکلات اساسی رفع نشده بلکه اوضاع اقتصادی مردم به مراتب بدتر شده است. این وضعیت نه تنها حمایت عموم مردم از دولت را دچار افت کرده بلکه به نظر می‌رسد روی رفتار خود دولت نیز تاثیر گذاشته تا جایی که حالا یک نماینده مجلس از ۵۰۰ همراه  در کنار رئیسی خبر می‌دهد.


یعنی رئیس جمهوری که سال گذشته حامیانش زیارت بدون تشریفاتش را به صدر اخبار برده بودند، حالا همان حامیان، ۵۰۰ همراهش در افتتاح یک پروژه را به صدر خبر‌ها برده اند.

اگر تعارف را کنار بگذاریم، همه این‌ها نشان دهنده عدم رضایت مردمی از دولت و مجلس به صورت همزمان است که در آستانه انتخابات مجلس، خبر خوبی به شمار نمی‌رود.