۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱

مش گابیون چیست و چه تفاوتی با توری مش میلگرد دارد؟

مش گابیون چیست و چه تفاوتی با توری مش میلگرد دارد؟
آیا می‌دانید مش گابیون چیست؟ آیا با تفاوت توری مش گابیون و توری مش میلگرد آشنایی دارید؟ در بازار آهن آلات مرسوم است هر محصولی که از به هم پیوستن مفتول یا میلگرد به هم ساخته شود، توری یا مش لقب بگیرد. مش گابیون و مش میلگرد دو دسته از این محصولات هستند. اگرچه در نگاه اول این دو محصول باید با یکدیگر شبیه باشند، اما اصلا اینطور نیست! تفاوت‌های بارزی میان توری مش جوشی و توری گابیون سنگی وجود دارد.
کد خبر : ۶۴۴۴۷۰

به گزارش پایگاه خبری صراط، در این صفحه ما به مقایسه توری گابیون مش و توری مش میلگرد خواهیم پرداخت. با خواندن این متن اطلاعات مفیدی از این محصولات کسب خواهید کرد. توصیه می‌کنم چنانچه آشنایی لازم با این توری‌ها را ندارید، ابتدا این مقاله را تا انتها مطالعه کنید، سپس به دنبال استعلام قیمت توری مش و خرید مش میلگرد باشید. چرا که مطالعه این مقاله در خرید به شما کمک زیادی خواهد کرد.

جدول مقایسه مش گابیون و توری مش میلگرد

در جدول زیر تلاش کردیم به صورت مختصر برخی از تفاوت‌های توری مش و توری گابیون را بررسی کنیم. در این بررسی شکل ظاهری، جنس، ضخامت، عرض، طول و سایز چشمه دو محصول لحاظ شده است.

به صورت کلی تفاوت مش گابیون و مش میلگرد به شرح زیر است:

مش گابیون چیست و چه تفاوتی با توری مش میلگرد دارد؟

مش گابیون چیست و چه تفاوتی با توری مش میلگرد دارد؟

البته تفاوت‌های مش توری و مش گابیون بسیار بیشتر از این موارد است. ما در این صفحه به مرور تمام تفاوت‌های این دو گروه توری خواهیم پرداخت.

منظور از مش گابیون چیست؟

گابیون (gabbione) یک واژه ایتالیایی است که به معنای جعبه یا قفس می‌باشد. با این مقدمه اجازه دهید به تعریف مش گابیون بپردازیم. توری گابیون یک جعبه یا قفس توری مانند است که با سنگ و مصالح دیگر پر شده است. در واقع مش گابیون یک شبکه قفس طور بوده که در داخل آن سنگ و سایر مصالح محبوس می‌شود.

مش گابیون چیست و چه تفاوتی با توری مش میلگرد دارد؟

دلیل این کار ایجاد یک حصار برای جلوگیری از عبور و مرور جریان، اشیا و جاندار است. بهتر است بدانید توری گابیون سنگی در انواع مختلف کیسه‌ای، سبدی، تشکی، تزئینی و ... تولید می‌شود. هر کدام از این محصولات کاربرد خاص خود را دارند.

مشخصات توری گابیون چیست؟

توری مش گابیون معمولا از مفتول با ضخامت 2، 2.5 یا 3 میلی‌متر ساخته می‌شود. توری گابیون با عرض 1 الی 3 متر و طول 20 الی 60 متر قابل خریداری است. همچنین شکل چشمه توری گابیون در اکثر محصولات شش ضلعی می‌باشد که این چشمه‌ها از ابعاد 5*6، 8*10، 10*10 و ... برخوردار هستند.

منظور از توری مش جوشی میلگرد چیست؟

مش میلگرد دسته‌ای از محصولات فولادی موجود در بازار است که از اتصال میلگردها به صورت پارالل یا عمودی به همدیگر ساخته می‌شود. در واقع توری مش فلزی از اتصال میلگردها به صورت افقی و عمودی با زاویه 90 درجه به هم ایجاد می‌گردد. منتهی این اتصال می‌تواند به روش‌های مختلف انجام شود.

مش گابیون چیست و چه تفاوتی با توری مش میلگرد دارد؟

زمانی که از مش جوشی صحبت می‌کنیم، منظور آن دسته از محصولاتی است که در ان میلگردها با استفاده از جوشکاری به هم متصل می‌شوند. در این صورت به توری مش فولادی، مش جوشی گفته می‌شود. روش دیگر تولید مش میلگرد، اتصال میلگردها با سیم مفتول است که به آن مش غیر جوشی گفته می‌شود.

مشخصات توری مش فلزی میلگرد چیست؟

توری مش جوشی معمولا از میلگردهایی با ضخامت 4 الی 12 میلی‌متر ساخته می‌شود. عرض این محصولات در بازه 1 الی 2.5 متر و طول آنها در بازه 1 الی 9 متر قرار دارد. همچنین در این سری از توری‌ها شکل چشمه معمولا به شکل مربع است، از همین رو ابعاد چشمه آنها به صورت‌های 3*3، 5*5، 10*10، 15*15، 20*20، 25*25، 30*30 می‌باشد.

مزیت استفاده از توری گابیون سنگی و مش میلگرد چیست؟

تا به اینجا تفاوت توری گابیون و توری مش تا حدودی روشن شده است. با این حال بد نیست نگاهی هم به مزایای استفاده از این محصولات بیندازیم. با وجود مزایای بی شماری مش گابیون و مش فلزی، در این بخش مزایای مشترک این دو محصول را بررسی می‌کنیم:

نصب آسان، از مزایای توری گابیون سنگی و مش میلگرد

هم توری گابیون هم توری مش به صورت آماده قابل خریداری هستند. بنابراین نصب آنها بسیار ساده خواهد بود.

تسریع بخشیدن به پروژه، از امتیازات مش گابیون و مش فلزی

با توجه به نصب ساده توری فلزی و توری گابیون می‌توان ادعا کرد، استفاده از این محصولات به ترتیب برای ساختمان سازی و شهرسازی منجر به تسریع در انجام پروژه خواهد شد.

مقرون به صرفه بودن، مزیت مشترک توری گابیون و توری فلزی

نصب این توری‌ها نسبت به سایر روش‌های مشابه باعث صرفه جویی در بودجه می‌شود. بنابراین استفاده از این محصولات جزو گزینه‌های مقرون به صرفه پیش روی مصرف کنندگان است.

دوام و استحکام بالا، از مزایای توری فلزی و گابیون

هر دو محصول، مش فلزی و مش گابیون، از دوام و استحکام نسبتا بالایی برخوردار هستند. همچنین عمر مفید آنها بسیار زیاد است.

کاربرد توری مش جوشی میلگرد و مش گابیون

تا به اینجا باید بتوانید به سوالات زیر پاسخ دهید:

▪️ توری گابیون چیست؟

▪️ توری فلزی چیست؟

▪️ تفاوت بین توری گابیون و توری فلزی چیست؟

با این وجود این احتمال وجود دارد که مفهوم توری گابیون سنگی برای بسیاری از افراد هنوز جا نیفتاده باشد. از همین بابت پیشنهاد می‌کنیم برای رسیدن به تعریف صحیح از این که مش گابیون چیست؟ به آدرس https://fouladtofighi.com/what-is-a-gabion-fence/ مراجعه بفرمایید. در این صفحه اطلاعات مفیدی درباره اینکه توری گابیون چیست و چه کاربردی دارد، موجود است. البته در ادامه قصد داریم نیم نگاهی هم به کاربرد این دو مش پرفروش در بازار آهن آلات بیندازیم. آیا می‌خواهید با کاربرد توری گابیون مش و توری مش جوشی میلگرد آشنا شوید؟

موارد استفاده از مش گابیون چیست؟

مهمترین کابرد توری گابیون در موارد زیر خلاصه می‌شود:

▪️جاده سازی

▪️سد سازی

▪️ جلوگیری از ریزش سنگ به جاده

▪️ ساخت جان پناه

▪️ محوطه سازی

▪️ ساخت حفاظ، دیوار یا فنس

▪️ ساخت موج شکن

▪️ کف سازی آبراهه

▪️...

موارد استفاده از توری مش میلگرد چیست؟

از جمله مهمترین کاربردهای توری مش هم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

▪️ اجرای فونداسیون بتنی

▪️ سقف کامپوزیت

▪️ ساخت انبار

▪️کف سازی

▪️ساخت پارکینگ

▪️ ساخت فرودگاه

▪️ساخت سد

▪️ ...

مقایسه قیمت مش گابیون با توری مش میلگرد

در آخرین گام از بررسی تفاوت توری گابیون مش و توری مش فولادی نوبت به مقایسه قیمت این دو محصول می‌رسد. بد نیست بدانید که هم توری مش و هم توری گابیون به صورت کیلویی به فروش می‌رسند. البته برخی از فروشندگان اقدام به فروش این توری‌ها به ازای هر متر مربع نیز می‌کنند. لازم به ذکر است قیمت دقیق این محصولات به نوع آنها بستگی دارد. با این حال می‌توان با یک مقایسه ساده به این نتیجه رسید قیمت هر کیلو توری گابیون چند هزار تومان از قیمت هر کیلو مش فلزی بیشتر است. به عبارتی مش گابیونی با قیمت بیشتری نسبت به مش فولادی خرید و فروش می‌شود. در این مطلب پی بردیم که مش گابیون چیست و چه تفاوتی با مش میلگرد دارد.

چنانچه باز هم هر کدام از موضوعات قیمت یا تفاوت مش گابیون و توری مش میلگرد برای شما مبهم است، می‌توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر به یک منبع معتبر مانند: فولاد توفیقی مراجعه نمایید. برای این کار عبارت "صنایع فولاد توفیقی" را در اینترنت جستجو نمایید.