۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶

آخرین وضعیت پرونده‌های تتلو

آخرین وضعیت پرونده‌های تتلو
سخنگوی قوه قضائیه صبح امروز دوازدهم دی‌ماه ۱۴۰۲ در چهل‌ویکمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: فرد مورد نظر چند پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب تهران مطرح رسیدگی دارد،یک پرونده اکنون در ناحیه ۳۳ دادسرای عمومی و انقلاب تهران در مرحله تحقیقات مقدماتی است و قرار بازداشت موقت صادر و وی اکنون در زندان به سر می‌برد.
کد خبر : ۶۴۴۸۶۲

به گزارش صراط، سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت امیرحسین مقصودلو ملقب به تتلو، گفت: فرد مورد نظر چند پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب تهران مطرح رسیدگی دارد،یک پرونده اکنون در ناحیه ۳۳ دادسرای عمومی و انقلاب تهران در مرحله تحقیقات مقدماتی است و قرار بازداشت موقت صادر و وی اکنون در زندان به سر می‌برد.

ستایشی ادامه داد: برای یکی دیگر از پرونده‌ها کیفرخواست صادر و بعد از بازگشت وی به کشور بازپرس در موقعیت او حاضر شده است و پرونده با کیفرخواست برای رسیدگی به شعبه دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شده و پرونده در این موضوع هم متضمن قرار بازداشت موقت است.

وی اضافه کرد: برای نامبرده در دو پرونده دیگر هم رأی غیابی صادر شده است و چنانچه اعتراضی از سوی وی صورت گیرد، رسیدگی خواهد شد.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره آخرین اقدامات قضایی پیرو دستگیری حدود ۲۰۰ نفر که قصد اقدامات خرابکارانه در اربعین را داشتند، گفت: همه این موارد در قالب یک پرونده واحد نیست بلکه پرونده‌های مختلفی در استان‌های مختلف رسیدگی شده است.

وی به دومین حادثه تروریستی در تابستان سال جاری در حرم مطهر شاهچراغ اشاره کرد و یادآور شد: ۶۵ نفر از عناصر آگاه و ناآگاه در این حادثه تروریستی دستگیر شدند و عنصر اصلی به اتهام محاربه که منجر به شهادت دو تن و مجروح شدن ۱۱ نفر دیگر همچنین ایجاد رعب و وحشت شده بود، به اعدام محکوم و پس از آن پرونده به دیوان عالی کشور ارسال شد و دو نفر دیگر هم که در اجتماع و تبانی نقش داشتند، هر کدام به پنج سال حبس و اخراج و طرد از کشور محکوم شدند و پرونده سایرین هم رسیدگی شد.

ستایشی تصریح کرد: این نظارت‌ها مستمر است و رسیدگی‌های شرعی و قانونی با قاطعیت ادامه دارد.

برچسب ها: تتلو پرونده تتلو