۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۶

رونمایی از سمفونی "به قدقامت یاران" / ساز‌های ارکستر سمفونیک برای حاج قاسم کوک شد

رونمایی از سمفونی
سمفونی "به قدقامت یاران" با اجرای ارکستر سمفونیک تهران و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت رونمایی شد.
کد خبر : ۶۴۴۹۱۳

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از تسنیم، سمفونی "به قد قامت یاران" ادای دِینی است به مقام والای شهید حاج قاسم سلیمانی که در چهارمین مراسم سالگرد این شهید والا مقام با حضور خانواده شهید سلیمانی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان کشور در شامگاه سه‌شنبه 12 دی 1402 رونمایی شد.

این سمفونی به واسطه حمایت بنیاد حفظ و نشر آثار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی(مکتب سلیمانی)، انجمن موسیقی ایران، بنیاد فرهنگی هنری رودکی و دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای چهارمین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تولید شده است.

امیرحسین سمیعی و میلاد آقایی آهنگسازان، نصیرحیدریان رهبر ارکستر، محمد مهدی سیار شاعر و سید محسن حسینی و امیرحسین سمیعی خوانندگان این سمفونی هستند.

«راپسودی ایرانی » به آهنگسازی میلاد آقایی، «به قد قامت یاران» با شعر محمد مهدی سیار و آهنگسازی میلاد آقایی در سه بخش «دفاع مقدس»، «دفاع از حرم» و «شهادت» از جمله قطعاتی بودند که دراین کنسرت پیش روی مخاطبان قرار گرفتند.

بخش مهم و جذاب این سمفونی "آتش به جای سنگ" با آهنگسازی و خوانندگی امیرحسین سمیعی بود. شعر این بخش هم از سروده‌های محمدمهدی سیار است.

در توضیح این پروژه آمده است: این کار را برای خورشید آماده کرده ایم از زبان آنان که خود را پیش کش خورشید کرده اند آنانی که برای رسیدن به سرمنزل مقصود باشهادت دست برادری دادند که قدشان بشکند اما سروقامتان یادها و یادگاران ما باشند. هنوز هم دست منحوس استکبار در کمین رضی هاست اما چه باک؛

محمدخزاعی رییس سازمان سینمایی کشور، محمود اسلامی معاون توسعه منابع وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی، محمود سالاری معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی، محمد خراسانی زاده مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد اله یاری مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی از جمله مهمانان ویژه مراسم بودند.

برچسب ها: سمفونی حاج قاسم