۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴

زائران عمره چقدر ارز مسافرتی می‌گیرند؟

زائران عمره چقدر ارز مسافرتی می‌گیرند؟
دولت برای کاهش هزینه سفر زائران عمره، در کنار اختصاص ارز با نرخ ارز متشکل(صرافی) برای این سفر، به عمره‌گزاران ارز مسافرتی می‌دهد.
کد خبر : ۶۴۴۹۵۰

به گزارش صراط به نقل از فارس ، دولت ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی به عمره اختصاص نداد و هزینه این سفر معنوی با ارز متشکل (صرافی) محاسبه شده است. 

با توجه به اینکه هزینه سفر عمره ارزی است و زائران پس از هشت سال باید ۴۰ تا ۴۴ میلیون تومان برای تشرف ۱۰ روزه به سرزمین وحی بپردازند، یک منبع مطلع با اشاره به تلاش دولت برای تحقق سفر زیارتی ارزان و آسان، می‌گوید که «دولت به زائران عمره ۵۰۰ یورو یا معادل ارزی آن ارز مسافرتی می‌دهد.»

در این صورت اگر نرخ یورو در بازار متشکل را حدود ۴۷ هزار تومان در نظر بگیریم، زائران برای دریافت ارز مسافرتی باید ۲۳ میلیون‌ و ۵۰۰ هزار تومان بپردازند. قیمت یورو در بازار آزاد حدود ۵۵ هزار تومان است.

ارز مسافرتی حجاج که متوسط یک ماه در عربستان حضور دارند، سال گذشته ۲۰۰ دلار و امسال ۵۰۰ دلار بود. همچنین ارز مسافرتی برای سفر هوایی عتبات ۵۰۰ دلار است.

زائران عمره برای دریافت ارز مسافرتی باید پس از ورود به پیام‌رسان‌ بله، در بخش دریافت ارز، اطلاعات خود را ثبت و کشور مقصد را عربستان انتخاب کنند. پس از آن مبلغ ریالی ارز را پرداخت و‌ برای دریافت آن به شعب ارزی بانک ملی یا باجه این بانک در فرودگاه مراجعه کنند.