۰۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۲

علي‌مطهری‌بلندگوی‌جبهه‌ملی‌شده‌است

اکنون که در فضای مذاکرات هسته‌ای قرار داریم و با مشت پر به پشت میز مذاکره می‌رویم، معلوم نیست اینگونه اظهار نظرها چه توجیهی دارد.
کد خبر : ۶۴۵۶۴
به گزارش صراط به نقل از فارس، منتخب مجلس نهم گفت: با مواضعی که مطهری در نطق خود در ارتباط با سپاه اتخاذ کرد به یاد نهضت آزادی و جبهه ملی افتادیم و اکنون وی نقش بلندگوی چنین جریاناتی را ایفا می‌کند.

حجت‌الاسلام سید علی‌محمد بزرگواری امروز در یاسوج با اشاره به نطق اخیر علی مطهری نماینده تهران در مجلس در ارتباط با موضوعات مختلف از جمله بحث دخالت سپاه در روند انتخابات مجلس نهم اظهار کرد: اظهار نظر کردن در زمینه مواضع آقای مطهری سخت است چرا که به شخصه اعتقاد دارم برای مثال وی فلسفه وجودی سپاه را به خوبی می‌داند و به عمد اینگونه آن هم از تریبون مجلس اعلام موضع اینچنینی می‌کند.

منتخب اصولگرای کهگیلویه در مجلس نهم شورای اسلامی بیان کرد: منتها احساس من این است که وی از روی لجاجت و عناد حرف می‌زند چرا که به حتم فرزند انسان بصیرت‌مندی چون شهید والامقام مطهری فلسفه وجودی و تشکیل سپاه را به خوبی می‌داند.

وی به خدمات سپاه در طول بیش از سه دهه اخیر اشاره کرد و گفت: آقای مطهری به خوبی می‌داند که سپاه در تثبیت پایه‌های نظام و انقلاب چه در جنگ تحمیلی و چه در سازندگی کشور و مقابله علیه هجمه‌های فرهنگی چه نقشی را ایفا کرده و چه باری را بر دوش کشیده است.

این منتخب مردم در مجلس نهم شورای اسلامی تصریح کرد: در حوزه انتخابیه کهگیلویه و در انتخابات اخیر رقیب اصلی من یک پاسدار بازنشسته بود که تعدادی از پاسداران بازنشسته نیز از وی حمایت کردند و اکنون دلیل نمی‌شود که من هم بگویم بنا به این دلیل سپاه در انتخابات دخالت کرد و لذا این حرفی بی‌مبنا و بی‌محتوا و البته بی‌خود است.

بزرگواری به تبعیت محض سپاه از ولایت فقیه اشاره کرد و افزود: سپاه همواره در عمل پشتیبان ولایت فقیه بوده هرچند ممکن است برخی از ما سیاسیون تنها شعار ولایت‌مداری را بدهیم ولیکن سپاه در همه عرصه‌ها نشان داد که نه در شعار بلکه در میدان عمل حامی و بازوی پرتوان ولایت فقیه بوده است.

وی با بیان اینکه مطهری در نطق خود در راستای منویات رهبری و منش شهید مطهری سخن نگفت، اذعان کرد: اعتقاد ندارم که مطهری از روی اشتباه و درک نادرست از فلسفه وجودی سپاه اینگونه سخن گفته باشد، بلکه اعتقاد راسخ دارم که وی از روی عناد و لجاجت و برای خوشنود کردن مخالفین سپاه اینگونه سخن رانده که باید تأمل کرد و به انتظار نشست که مطهری در آینده چه منفعتی در اتخاذ اینگونه مواضع دارد.

منتخب جبهه متحد و پایداری در انتخابات مجلس نهم شورای اسلامی با ذکر این مطلب که ما هم معتقدیم همه دارای اشکالاتی هستند و سپاه نیز از این موضوع مبرا نیست، تأکید کرد: راه و روش تذکر دادن اینگونه نیست و مطهری می‌توانست به جای تضعیف سپاه و شاد کردن دل دشمنان انقلاب از تریبون مجلس، اگر اشکالی به کار این نهاد وارد می‌دید به گونه‌ای دیگر که دشمن از آن بهره نمی‌جست آن را مطرح می‌کرد.

بزرگواری با خیانت دانستن زیر سؤال بردن سپاه و خدمات بی‌بدیل این نهاد انقلابی خاطر نشان کرد: اکنون که در فضای مذاکرات هسته‌ای قرار داریم و با مشت پر به پشت میز مذاکره می‌رویم، معلوم نیست اینگونه اظهار نظرها چه توجیهی دارد.

وی در برهه کنونی برخی سخنان مطهری را افراطی‌تر از مواضع اصلاح‌طلبان افراطی دانست و گفت: صد رحمت به دوم خردادی‌های افراطی چرا که اتخاذ چنین مواضعی ما را به یاد جبهه ملی و نهضت آزادی می‌اندازد و اینگونه که پیداست مطهری بلندگوی چنین جریاناتی در مجلس شورای اسلامی شده است.

بزرگواری با ذکر این سخن که مطهری با اتخاذ مواضع دو پهلو ابتدا سعی در جریحه‌دار کردن احساسات متدینین داشته و سپس رندانه آنچه را که مدنظر دارد، مطرح می‌کند، افزود: وی ابتدا با طرح برخی موضوعات همچون عفاف و حجاب سعی در گمراه کردن افکار داشته و سپس آنچه را که در اصل مدنظر دارد همچون تخطئه سپاه مطرح می‌کند که در نوع خود رندی محسوب می‌شود.