۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۲

ماجرای اختلاس ۳۰۰ میلیاردی فرماندار بانه /فرماندار برکنار شد؟

ماجرای اختلاس ۳۰۰ میلیاردی فرماندار بانه /فرماندار برکنار شد؟
فرماندار سابق بانه به ادعا‌های مطرح‌شده مبنی بر اختلاس ۳۰۰ میلیاردی در این مجموعه و بازداشت دو نفر از نیرو‌های فرمانداری پاسخ داد.
کد خبر : ۶۴۶۰۲۳

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از تسنیم، ماه‌هاست که شائبه‌هایی مبنی بر اختلاس ۳۰۰ میلیاردی توسط فرماندار و چند نفر از همدستانش در سطح استان کردستان به ویژه این شهرستان مطرح و در برهه‌های مختلف زمانی بحث جابجایی فرماندار مطرح شد.

تا اینکه روز گذشته و در این بازه زمانی دو ماهه مانده به انتخابات، با حکم استاندار، سرپرست جدید فرمانداری شهرستان بانه منصوب و معرفی شد. اگرچه این انتصاب نیز به دلیل عدم شناخت و تجربه مدیریتی فرد منتخب آن هم برای شهرستان حساس مرزی همچون بانه در جای خود نقدهایی به آن وارد است، اما مقصود اصلی این گزارش نیست.

کمال خدری فرماندار سابق شهرستان بانه در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم که علت جابه‌جایی و برکناری شما از فرمانداری چه بود؟ اظهار داشت: سنوات خدمتی حقیر از ۳۵ سال بیشتر شده بود، با توجه به اینکه قوانین استخدامی و بازنشستگی تا ۳۵ سال است اما سنواتم به ۳۶ سال و یک ماه و ۲۰ روز رسیده بود، مکاتبات و تلاش‌های زیادی برای ادامه خدمتی انجام شد اما متأسفانه به خاطر قوانین دست و پاگیر موافقت نکردند!

وی افزود: اخیراً نیز در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ مصوب شد کسانی که شغل اختصاصی دارند تا ۲ سال برایشان تمدید مأموریت انجام شود اما تأمین اجتماعی می‌گوید فقط سنوات ۳۵ سال محاسبه می‌شود و اضافه‌تر از این جزو سنوات خدمتی محسوب نمی‌شود. کما اینکه اکنون یک ماه و ۲۰ روز اضافه خدمت بنده نیز شامل سنوات نخواهد شد.

فرماندار سابق شهرستان بانه گفت: قبل و بعد از انتخابات این جابه‌جایی بایستی صورت می‌گرفت، بنده نیز تصمیم گرفتم که قبل از این انتخابات دنبال کارهای بازنشستگی بروم.

وی در پاسخ به این سؤال که "آیا ادعاهایی مبنی بر اینکه اختلاس در فرمانداری صورت گرفته و شما به خاطر آن جابه‌جا شده‌اید" صحت دارد؟ مدعی شد: خیر شایعه است، اختلاس نیست، سوءظن است، در بازارچه‌ای که بحث مسائل مالی در آن باشد، چنین شائبه‌هایی وجود دارد.

خدری اذعان کرد: البته ۲ تا ۳ نفر از همکارانمان در فرمانداری کم‌کاریی‌هایی در مرز کرده و شاید نتوانسته باشند آنچنان که باید و شاید طبق قانون، مقررات را به درستی انجام دهند.

وی افزود: ۲ نفر از همکاران فرمانداری که کار مرز را انجام داده‌اند، بازداشت موقت و در حال تحقیق و بررسی هستند، شاید کسانی دیگر هم که تخلف کرده‌اند شناسایی شوند، کسی که تخلف کرده باشد باید به سزای اعمال خود برسد.

فرماندار سابق بانه با بیان اینکه این بازارچه فرصتی برای توسعه شهرستان است، یادآور شد: جدا از ایجاد اشتغال، کاهش قیمت اجناس؛ ۱۴۵ میلیارد تومان سود این بازارچه به جیب مردم رفته است. طبیعی است شهرستانی همچون بانه با این همه ظرفیت، بسیاری از افراد دنبال فرماندار و نماینده مجلس شدن این شهرستان هستند!

شهرستان مرزی بانه با بیش از ۱۵۸ هزار نفر در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و ۸۴ کیلومتر مرز با کشور عراق و منطقه اقلیم کردستان دارد.