۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳
در گردهمایی نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه سراسر کشور مطرح شد؛

تریبون‌های نماز جمعه مطالبه عدالت و رفع فساد را با دقت دنبال کرده‌اند

تریبون‌های نماز جمعه مطالبه عدالت و رفع فساد را با دقت دنبال کرده‌اند
رئیس جمهور با اشاره به این‌که «تریبون‌های نماز جمعه همواره به دنبال اجرای عدالت، مبارزه با فساد، تبعیض و فقر بوده و این مطالبه‌گری را با دقت و حساسیت دنبال کرده‌اند»، گفت: این نقش‌آفرینی ائمه جمعه برای مردم و مسئولین جامعه نعمتی الهی است.
کد خبر : ۶۴۶۲۱۰

به گزارش صراط به نقل از دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور امروز (دوشنبه) در گردهمایی نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه سراسر کشور ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام هادی (ع)، اظهار داشت: امیدوارم ما در همه عرصه‌های شناختی بتوانیم از این امام بزرگوار بهره لازم را ببریم و در سبک زندگی خود از امام هادی (ع) تأثیر لازم را بپذیریم.

جایگاه نماز جمعه بسیار اثرگذار است

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: از شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه برای برگزاری این مراسم بسیار سپاسگذارم، جایگاه نماز جمعه بسیار اثرگذار است و کارکردهای بسیاری در حوزه‌های عبادت، معنویت و مقاومت ایستادگی دارد؛ حقیقتا آنچه رهبر معظم انقلاب برای مسجد نام نهادند تحت عنوان قرارگاه سیاسی و عبادی نامگذاری به جایی بود.

رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: مساجد به عنوان سرپناه همه اقشار جامعه تلقی می‌شوند و نمازجمعه و روشنگری‌های ائمه جمعه همواره گره‌های ذهنی فردی و اجتماعی را باز می‌کند، هر کسی که گره ذهنی به دلایل متعدد دارد با روشنگری‌ها و تبیین ائمه جمعه ابهامات ذهنی‌اش مرتفع می‌شود.

نقش آفرینی نماز جمعه در همه عرصه‌های اجتماعی

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه نماز جمعه در همه عرصه‌های اجتماعی نقش آفرین بوده است، گفت: در دوره دفاع مقدس شاهد بودیم که چگونه نمازهای جمعه و ائمه جمعه در بسیج نیروهای مردم برای حراست از کشور موثر بودند. و هم‌اکنون در حوزه‌های دیگر این نقش‌آفرینی برای نماز جمعه و ائمه جمعه وجود دارد.

وی افزود: امروز که در دوره پیشرفت و عدالت قرار داریم و مبارزه با فساد یکی از مهم‌ترین اهداف نظام اسلامی است، شاهد تذکرات متعدد ائمه جمعه هستیم که این موضوع در نوع خود یک نعمت الهی است، حقیقتا چهره‌های نورانی ائمه جمعه که به عنوان مصلحان جامعه شناخته می‌شوند، فرصت بسیار خوبی برای اجرای عدالت در جامعه است. ائمه جمعه به عنوان مصلحان اجتماعی حرکت‌های مجاهدانه انجام می‌دهند تا جامعه اصلاح شود و عدالت ساری و جاری شود. در تاریخ تمدن اسلامی نیز علما و حکما نیز با حرکت‌های اجتماعی و اصلاح گرایانه به دنبال اجرای عدالت هستند.

روحانیت در بین اقشار و اصناف بیشترین شهید را تقدیم نظام اسلامی کرد

حجت‌الاسلام رئیسی بیان کرد: روحانیت در بین اقشار و اصناف ما بیشترین شهید را تقدیم نظام اسلامی و کشور کرده است، ما همواره نسبت به این شهدای گرانقدر ادای احترام می کنیم، اعم از ائمه جمعه‌ای که به عنوان شهدای محراب یاد می‌شوند و یا کسانی که در مقابل جریان نفاق و الحاد به شهادت رسیدند همگی افتخار جامعه اسلامی و نظام اسلامی به حساب می‌آیند.

رئیس جمهوری گفت: هیچگاه نباید بزرگان روحانیت و شهدای روحانیت از شهید اول و شهید ثانی تا بزرگانی همچون امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای غفلت شود، بیانات رهبری فرزانه همواره برای بنده و شما حجت بوده است.

وی افزود: جایگاه ائمه جمعه و امام جمعه جایگاه رفیعی است و برای تبیین حقایق کشور می‌تواند منشأ بسیاری از خیرات باشد، به ویژه که هم اکنون در ایام دهه فجر قرار داریم که تریبون نماز جمعه می تواند در تبیین دستاوردهای انقلاب و روشنگری در موضوع بیانه گام دوم انقلاب اسلامی نقش مهمی داشته باشد.

حجت‌الاسلام رئیسی خاطرنشان کرد: آنچه برخی از دولت‌ها به عنوان یک کلمه در دوره خود انتخاب کردند، مانند سازندگی، عدالت  و .... شعار دولت ‌بوده است نه گفتمان‌های آنها، زیرا گفتمان باید در جامعه نهادینه شده باشد، بنده فقط گفتمان امام خمینی و امام خامنه‌ای را بازگو می‌کنم، بنده هیچگاه نمی‌توانم در خصوص گفتمان دولت صحبت کنم، بلکه بیانات و محورهای رهبر معظم انقلاب اسلامی را دنبال می‌کنم، مهم‌ترین وظیفه ما صیانت از تولید قدرتی است که شهدا و دلسوزان ایران اسلامی با فداکاری و رشادت خود آن را به ملت ایران ارزانی داشته‌اند.

وی افزود: امروز دشمن به خوبی می‌داند که جمهوری اسلامی ایران به پشتوانه رشادت‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس قدرت بالایی در حوزه دفاعی و نظامی دارد که این مولفه قدرت باید منشأ اقتدار در حوزه‌های دیگر مانند اقتصاد و فرهنگ شود، دشمن در جایگاه دشمنی تمام تلاش خود را بکار می گیرد تا توفیقی برای نظام اسلامی حاصل نشود و مردم همواره مأیوس شود.

رشد ۷ درصدی اقتصاد کشور در شش ماهه اول سال

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: طبق آمار مرکز آمار و بانک مرکزی که با یکدیگر متفاوت است، ما رشد اقتصادی داشته‌ایم، طبق آمار یکی از این مراجع رشد اقتصادی کشور در شش ماهه اول ۷ درصد رشد اقتصادی داشته‌ایم و طبق آمار مرجع دیگر ۵ درصد رشد اقتصادی داشته‌ایم، بنابراین در کل حرکت اقتصادی کشور خوب است و در حال رشد هستیم.

رئیس جمهوری با بیان اینکه تولید مسکن نیاز ضروری کشور است، ادامه داد: ما باید در سال‌های گذشته هر سال ۱ میلیون مسکن تولید می‌کردیم که دولت‌های قبلی نهایتا دویست هزار یا صد و پنجاه هزار مسکن در سال تولید کردند، امروز نیز مصمم هستیم، حداقل یک میلیون مسکن تولید کنیم و کمبود‌های گذشته جبران شود، در بسیاری از مناطقی که بافت‌های فرسوده دارند، تسهیلات مناسب برای بازسازی منازل اعطا شده است.