۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰

تحلیلگران اسرائیلی: سخنان نصرالله شجاعانه و شوکه‌کننده بود

تحلیلگران اسرائیلی: سخنان نصرالله شجاعانه و شوکه‌کننده بود
چهارمین سخنرانی دبیرکل حزب‌الله لبنان سید حسن نصرالله از آغاز جنگ غزه در صدر اخبار و تحلیل‌های رسانه‌های اسرائیلی قرار دارد. اسرائیلی‌ها نصرالله را «مبارزی ماهر و دقیق در جنگ روانی» توصیف می‌کنند که به خوبی می‌داند چگونه با تحلیلهایش صهیونیست ها را «شوکه» کند.
کد خبر : ۶۴۶۲۱۸

به گزارش صراط به نقل از فارس ، «نصرالله با افکار عمومی اسرائیل صحبت می‌کند..شجاعت در سخنانش موج می‌زند.. فشار روانی زیادی بر ما وارد می‌کند». این را مقام سابق ارتش اسرائیل و شاباک سرهنگ ذخیره شوش راوین در پی سخنرانی عصر روز یکشنبه (۱۴ ژانویه) بر زبان آورد. 

تحلیلگران نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی پس از این سخنرانی با اعتراف به شکست در جنگ روانی در مقابل مقاومت تصریح کردند که نصرالله به خوبی می‌داند در استدیوهای صوتی و تصویری رژیم اسرائیل چه می‌گذرد و  سران و چهره‌های سیاسی و نظامی آن چه می‌گویند و به همین دلیل تحلیلش درباره وضعیت داخلی اسرائیل «شوکه‌کننده» است. همه در «اسرائیل» صحبت‌های او را دنبال می‌کنند زیرا اگر «نصرالله تصمیمی بگیرد، آن را عملی می‌کند» و باید سخنانش را جدی گرفت.

سرتیپ ارتش ذخیره اسرائیل آوی ایتام که پیش از این فرمانده لشکر الجلیل و مسؤول نیروهای اسرائیلی در جنوب لبنان تا سال ۱۹۹۹ بود، در گفت‌وگو با تلویزیون رژیم صهیونیستی (کان) گفت که اسرائیل در جبهه دوم در حال جنگ با حزب‌الله است و نصرالله نیز با سخنرانی خود مهر تاییدی بر این امر زد و نشان داد که به سقوط نتانیاهو به دلیل جنگ غزه امید دارد. او با مهارت از شرایط وخیم اسرائیلی‌ها در سطح افکار عمومی و وضعیت جنگ و همچنین اسرا، بهره‌برداری می‌کند.

مشاور راهبردی و مدیر بحران گال بسبرگ نیز می‌گوید باید با دقت به سخنان نصرالله گوش کرد او دیروز آمد و گفت «گوش کنید: شما مشغول سیاست داخلی، اختلافات داخلی و گریه کردن در استودیوها هستید.. چقدر باخت می‌دهید...همه این‌ها پیروزی بزرگی را برای ما به ارمغان می آورد».

سید حسن نصرالله روز یکشنبه به مناسبت بزرگداشت هفتمین روز شهادت فرمانده ارشد حزب‌الله وسام حسن طویل با اشاره به این‌که حزب‌الله با افتخار از شهدای خود سخن می‌گوید اما تل‌آویو شمار تلفات خود را سانسور می‌کند، گفت: «ما را با لشکری شکست خورده در غزه تهدید می‌کنند..بیایید.. بدون هرگونه حد و مرز و ضابطه‌ای مبارزه خواهیم کرد».

رسانه‌های صهیونیستی در پی این سخنرانی هشدار دادند که در چنین شرایطی تل‌آویو نباید بر روی آغاز جنگی فراگیر «قمار» کند زیرا در این صورت از نظر اقتصادی فروخواهد پاشید. اکنون نیز در حال پرداخت هزینه‌های سنگین جنگ غزه است و «نمی‌تواند جنگ طولانی دیگری را با حزب‌الله آغاز کند». 

برچسب ها: نصرالله اسرائیل