۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶

دستگیری مامور قلابی و سارق بیماران

دستگیری مامور قلابی و سارق بیماران
رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتطامی پایتخت از شناسایی و دستگیری یک مامور قلابی در محله شهرک ولیعصر(عج) حین ارتکاب جرم خبر داد.
کد خبر : ۶۴۶۷۵۷

به گزارش صراط به نقل از ایرنا، سرهنگ علی قاسم‌پور روز یکشنبه در این خصوص گفت: ۲۹ دیماه در پی دریافت اخبار مردمی و مراجعه شهروندان به کلانتری ۱۵۳ شهرک ولیعصر مبنی بر اخاذی توسط مردی با عنوان مامور قلابی در خیابان سعیدی، رسیدگی به موضوع و دستگیری متهم در دستور کار ماموران عملیات این کلانتری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ماموران در تحقیقات و پی جویی های انتظامی مشخصات متهم شناسایی شد و ساعات حضور وی را رصد کردند، افزود: تیم مجربی از ماموران به محل مورد نظر مراجعه و در حال گشت زنی، متهم با همان مشخصات اعلامی را در حال ارتکاب جرم و اخاذی از شهروندی مشاهده کردند و سریعا وارد عمل شده و در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه مامور قلابی دستگیر شد.

به گفته سرهنگ قاسم‌پور، در بررسی اولیه از متهم کارت شناسایی جعلی، ۲ دستگاه تلفن همراه مسروقه، تعدادی کلید، وجه نقد و یک قبضه سلاح سرد به ارزش ۴۰۰ میلیون ریال کشف شد.

وی با اشاره به تحقیقات بیشتر برای کشف جرائم احتمالی متهم و شناسایی مالباختگان یادآور شد: پرونده شکات زیادی دارد و همچنین متهم به همراه پرونده در اختیار مراجع قضایی قرار گرفت.

سرقت از بیماران

همچنین فرمانده یگان های حفاظت فیزیکی پلیس پیشگیری تهران بزرگ نیز از دستگیری متهمی که از بیماران بیمارستانی در شمال تهران سرقت می کرد، خبر داد.

سرهنگ بهزاد نوری در این خصوص گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از بیماران یکی از بیمارستان‌های شمال تهران، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران کلانتری ۱۲۵ یوسف آباد پلیس پیشگیری تهران قرار گرفت.

وی افزود: ماموران دریافتند که سارق یک مرد بوده که با مراجعه به اتاق بیماران و اتاق استراحت پرستاران، اقدام به سرقت کیف، تلفن همراه و وجه نقد آنان می کند که با پایش دوربین های شهری و اقدامات اطلاعاتی مشخصات ظاهری متهم شناسایی شد.

به گفته سرهنگ نوری، ماموران در گام بعدی با داشتن این اطلاعات اقدام به گشت زنی در اطراف و فضای داخل بیمارستان کرده و موفق شدند دیروز سارق را درحالی که در اطراف تخت بیماران پرسه زنی می‌کرد، دستگیر کنند.

فرمانده یگان های حفاظت فیزیکی پلیس پیشگیری تهران اضافه کرد: متهم پس از انتقال به مقر پلیس در تحقیقات ابتدایی به جرم خود و ۱۵ فقره سرقت به همین شیوه اعتراف کرد و با تکمیل تحقیقات پلیسی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

زورگیری از کودکان

از سوی دیگر رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از دستگیری زورگیری که از کودکان سرقت می کرد، خبر داد.

سردار علی ولی‌پور گودرزی در این باره گفت: در پی وقوع چند فقره زورگیری از کودکان در دی ماه و شکایت والدین این کودکان مبنی بر انتقال وجه از حساب بانکی شان، بررسی موضوع در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان در گام نخست طی انجام اقدامات اطلاعاتی و میدانی دریافتند؛ متهم با پرسه زنی در اطراف خودپردازهای بانک های جنوب تهران، دختران و پسران هفت تا ۹ ساله را که قصد برداشت پول از عابر بانک داشتند با سلاح سرد تهدید و پس از دریافت رمز عابر بانک اقدام به انتقال و برداشت وجه از کارت همراه کودکان می کرده است.

سردار ولی‌پور گودرزی اضافه کرد: کارآگاهان در گام بعدی با انجام اقدامات پلیسی گسترده هویت و مخفیگاه متهم را در جنوب شهر تهران شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر و از مخفیگاهش یک قبضه سلاح سردی که با آن کودکان را تهدید می کرد، کشف شد.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: متهم در بازجویی اولیه منکر حقایق شد اما در ادامه با مشاهده مستندات و مدارک موجود به زورگیری از کودکان به شیوه های مختلف اعتراف کرد.

سردار ولی‌پور گودرزی با بیان اینکه متهم سابقه دار بوده و به دفعات مختلف تحمل کیفر داشته است، اضافه کرد: متهم به همراه چهار مال باخته به مرجع قضایی منتقل شدند.