۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵

بهترین قیمت انواع آبگرمکن صنعتی +3 سال ضمانت

کد خبر : ۶۴۶۸۸۶

آبگرمکن صنعتی یکی از تجهیزاتی است که برای تامین آب گرم مصرفی برای یک واحد صنعتی یا پر مصرف کاربرد دارد. دلیل نام‌گذاری این وسیله کاربری آن در واحد‌های مختلف صنعتی با توجه به نیاز واحد مصرف کننده است. آبگرمکن‌های معمولی یا خانگی (Domestic Water Heater Reservoir) معمولا برای تامین آب یک یا دو مصرف کننده کوچه هستند. ولی در سیستم‌های صنعتی بعضا چندین مصرف کننده به صورت همزمان در حال مصرف هستند. لذا کاربری آبگرمکن خانگی توجیه ندارد. در ادامه به بررسی این نوع تجهیزات پرداخته‌ایم.

آبگرمکن صنعتی چیست؟

آبگرمکن صنعتی به یک نوع آبگرمکن مستقیم می‌گوییم که دارای مخزن تحت فشار (یا بدون مخزن) برای تامین آبگرم بهداشتی و مصرفی یک واحد صنعتی کاربرد دارد. منظور از آبگرمکن مستقیم اینکه مخزن دارای آب مستقیما با خود لوله آتشخوار در تماس است و گرما از طریق یک سیال واسط به آبگرم مصرفی انتقال پیدا نمی‌کند.

بهترین قیمت انواع آبگرمکن صنعتی +3 سال ضمانت

 قیافه نهایی یک نوع آبگرمکن صنعتی برقی و آبگرمکن صنعتی مشعل دار

آبگرمکن‌های صنعتی از چه نوع انرژی برای گرمایش آب بهره می‌برند؟

برای گرمایش یا بهره‌وری از یک سیستم گرمایشی، معمولا  انرژی فسیلی یا انرژی الکتریکی به کار می‌برند. انرژی فسیلی شامل نفت، گاز، گازوئیل یا مازوت است که با استفاده از یک مشعل به محفظه احتراق اسپری می‌شود و با ایجاد جرقه احتراق مناسب جهت گرمایش سیستم انجام می‌شود. این عمل توسط مشعل صورت می‌گیرد. همچنین در برخی موارد می‌توان برای تامین آب گرم از المنت حرارتی یا هیت پمپ برای گرمایش سیستم گرمایی نیز بهره برد.

لذا آبگرمکن‌های صنعتی معمولا به دو نوع آبگرمکن صنعتی برقی یا آبگرمکن صنعتی مشعل دار اطلاق می‌شوند. بازده حرارتی در آبگرمکن‌های صنعتی برقی برابر با ۱ است و در آبگرمکن‌های مشعل دار بین ۵۵ تا ۷۵ درصد خواهد بود. ولی سرعت گرم کردن و همچنین مقدار انرژی مورد نیاز در آبگرمکن‌های صنعتی مشعل دار بسیار بیشتر از آبگرمکن‌های صنعتی برقی است.

لیست قیمت انواع آبگرمکن صنعتی گازی و برقی

لیست قیمت انواع آبگرمکن‌های صنعتی معمولا با محاسبه تجهیزات مختلف مربوط به آن مشخص می‌شود. هر سیستم برای آبگرمکن صنعتی دارای دو قسمت اصلی است؛ یکی مخزن آبگرم و دیگری سیستم گرمایش (که می‌تواند برقی یا گازوئیلی باشد.)

محاسبه مخزن برای آبگرمکن‌های صنعتی همانند محاسبه مخازن تحت فشار است. بسته به نوع ورق، ابعاد و ضخامت آن قیمت نهایی مخزن محاسبه می‌شود. برای سیستم گرمایش اما باید پارامترهای دیگری را نیز بررسی کرد. در ادامه به بررسی پارامترهای مختلف در آبگرم‌کن‌های صنعتی برقی و مشعل‌دار می‌پردازیم.

قیمت آبگرمکن برقی صنعتی چگونه محاسبه می‌شود؟

همانطور که گفتیم محاسبه مخزن در هر دو نوع آب‌گرمکن از نوع برقی یا مشعلی به یک مدل است. در مورد قیمت سیستم گرمایش با برق مساله متفاوت از سیستم مشعلی است. برای محاسبه قیمت آبگرمکن برقی صنعتی ابتدا ما به المنت برقی نیاز داریم. المنت‌های برقی برای مصارف مختلفی کاربرد دارند. یکی از این کاربردها برای المنت برقی در مخزن است. المنت‌های برقی با توجه به توان حرارتی و طول المنت قیمت ‌گذاری می‌شوند. هر چقدر طول المنت بیشتر باشد عمر و قیمت آن بیشتر است.

[caption id="attachment_3270" align="aligncenter" width="400"] یک نمونه آبگرمکن صنعتی برقی[/caption]

بهترین قیمت انواع آبگرمکن صنعتی +3 سال ضمانت

نوع برق در هزینه مربوط به کنترل سیستم برق بسیار تاثیرگذار است. برای سیستم‌های سه فاز معمولا برق باید با استفاده یک کلید و کنتاکتور کنترل شود. سیستم کنترل هم می‌تواند به صورت قطع و وصل یا به صورت متناوب باشد. ولی برای اینکه قیمت نهایی مناسب‌تر باشد، از سیستم قطع و وصل اتومات به کار می‌برند. برای سیستم‌های تک فاز می‌توان از المنت‌های حرارتی با ترموکوپول داخلی مکانیکی-حرارتی بهره برد.

قیمت آبگرمکن صنعتی گازی یا گازويیلی چگونه محاسبه می‌شود؟

برای محاسبه قیمت آبگرمکن صنعتی گازی چند المان را بررسی می‌کنیم. ابتدا باید به محاسبه و انتخاب مشعل و قیمت آن بپردازیم. با توجه به میزان مورد نیاز مشعل مناسب را انتخاب می‌کنیم. برای مشعل مناسب باید کوره مناسب را انتخاب کنیم. کوره مناسب یعنی لوله‌های رفت و برگشت که در آن مشکل احتراق نداشته باشیم. همچنین تجهیزات جانبی برای کنترل دما هم بسیار مهم است. برای محاسبه قیمت آبگرمکن صنعتی گازوییلی باید به جای مشعل گازی نوع گازوییل سوز را انتخاب کنیم.

قیمت آبگرمکن صنعتی خورشیدی چگونه محاسبه می‌شود؟

آبگرمکن‌های خورشیدی هم در سال‌های اخیر بسیار پر طرفدار بوده‌اند. البته در حال حاضر این نوع تجهیزات در حیطه کار تیماصنعت نیست، ولی برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت هورایش مراجعه کنید. معمولا سیستم‌های انرژی گرمایشی خورشیدی دارای تخصص‌های خاص هستند و شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات خورشیدی در این زمینه فعالیت دارند. لذا برای اطلاعات بیشتر باید به دیگر وبسایت‌ها سر بزنید.

آبگرمکن صنعتی کارواش

آبگرمکن صنعتی مشعل دار که برای کارواش کاربری دارند، معمولا به صورت آبگرمکن صنعتی مشعل‌دار افقی (خوابیده) یا عمودی (ایستاده) تولید می‌شوند. به طور کلی آبگرمکن‌های صنعتی مشعل دار ایستاده دارای بازده حرارتی کمتری نسبت به نوع افقی هستند. دلیل این مساله به خاطر سطح حرارت بیشتر در کوره یا قسمت محفظه احتراق است که باعث می‌شود که مقدار بیشتری از انرژی گرمایشی گازهای اگزاست را جذب کند.

به طور کلی آبگرم‌کن‌های صنعتی مشعلی به عنوان آبگرمکن صنعتی کارواشی هم معرفی می‌شوند. دلیل این امر به خاطر این است که با وجود یک مخزن در این سیستم، معمولا آب مورد نیاز برای شستشوی انواع تجهیزات (مانند ماشین آلات یا اتومبیل) به صورت ذخیره آماده به کار است. نکته مهم در این امر این است که نباید پمپ کارواش قبل از آبگرمکن صنعتی قرار بگیرد. چرا که به خاطر وجود فشار بالای پمپ کارواش باعث از بین رفتن کل سیستم می‌شود.

ساخت آبگرمکن برقی صنعتی چگونه انجام می‌شود؟

آبگرمکن‌های صنعتی از نوع برقی معمولا از ساخت یک مخزن شروع می‌شود. به طور کلی مخازن آبگرم‌کن صنعتی از نوع برقی از یک محفظه تحت فشار تشکیل می‌شود که با المنت‌های موجود در آن آب داخل آن گرم می‌شود. معمولا به این صورت است که المنت‌ها به کوپلینگ‌ها یا بوشن‌های مختلف بسته می‌شود و با عبور جریان برق از این المنت‌ها (که یک نوع مقاومت الکتریکی هستند) گرما تولید می‌شود. این گرما به آب منتقل می‌شود و باعث بالا رفتن دمای آب می‌شود.

آبگرمکن صنعتی بوتان

شرکت بوتان یکی از شرکت‌های بسیار قوی در زمینه تولید انواع آبگرمکن است. به همین دلیل بسیاری از مشتریان تصور می‌کنند که این شرکت تولید کننده آبگرم‌کن‌های صنعتی نیز است. در حالی که شرکت بوتان فقط آبگرمکن‌های خانگی دیواری را در دستور تولید خود دارد.