۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹

هشدار پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری در پوشش «سهام عدالت»

هشدار پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری در پوشش «سهام عدالت»
پلیس فتا درباره کلاهبرداری در پوشش «سهام عدالت» به شهروندان هشدار داد.
کد خبر : ۶۴۶۸۹۳

به گزارش صراط، پلیس فتا با ارسال پیامک هشدار داده است که پیام‌های دریافتی با موضوع "سود سهام عدالت" ارسال شده از طریق پیامک یا پیام‌رسان‌های موبایلی، جعلی هستند و هدف اصلی آن‌ها هک گوشی و سرقت اطلاعات حساب بانکی شماست.

کلاهبرداران از این روش برای فریب افراد استفاده می‌کنند، آن‌ها پیام‌هایی با مضمون واریز سود سهام عدالت به گیرندگان ارسال می‌کنند و سپس از دریافت‌کننده خواهش می‌کنند که با باز کردن لینک، شماره ملی یا شماره حساب بانکی خود را وارد کند. با کلیک بر روی لینک، کلاهبرداران سودجو اطلاعات حساب بانکی را از حساب افراد برداشت می‌کنند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا اعلام کرده است که کلاهبرداری‌های اینترنتی و برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌های بانکی به یکی از پرتکرارترین جرائم سایبری تبدیل شده‌اند. در یکی از موارد مشابه در آذربایجان شرقی، یک شهروند با سرشماره شخصی پیامک سود سهام عدالت دریافت کرد و با کلیک بر روی لینک جعلی، مبلغی قابل توجه از دارایی خود را از دست داد. هرچند با اقدام به موقع پلیس فتا، فرد کلاهبردار دستگیر شد و مبلغ به دارنده اصلی بازگشت، اما همواره نتایج به این صورت نمی‌باشند.

بنابراین، پلیس فتا توصیه می‌کند که هموطنان در برابر چنین پیام‌هایی با دقت و هوشمندی بیشتری عمل کرده و اطلاعات حساب بانکی خود را به هیچ عنوان وارد نکنند.

انتهای پیام/