۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳
طی مبادلات تجاری دو کشور؛

افزایش 47 درصدی صادرات ایران به پاکستان

افزایش 47 درصدی صادرات ایران به پاکستان
صادرات جمهوری اسلامی ایران به پاکستان 47 درصد افزایش یافته است .
کد خبر : ۶۴۷۰۸۸

به گزارش صراط به نقل از  ایران پرس، حمیدرضا کربلایی‌ اسماعیلی معاون شبه‌قاره هند سازمان توسعه تجارت ایران روز چهارشنبه با اشاره به میزان مبادلات تجاری دو کشور ایران و پاکستان گفت: در ۹ ماهه امسال در مقایسه با سال گذشته صادرات ایران به کشور پاکستان ۴۷درصد افزایش و واردات از کشور پاکستان ۴۵ درصد کاهش داشته است.

اسماعیلی ابراز امیدواری کرد، سطح تجارت بین ایران و پاکستان از مرز پنج میلیارد دلار نیز فراتر رود.

معاون شبه‌قاره هند سازمان توسعه تجارت ایران همچنین برگزاری نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی ایران به پاکستان در بندر چابهار را موفقیت آمیز دانست که بیش از ۱۸۰ شرکت از هیات‌های پذیرشی تجاری از چهار کشور پاکستان، افغانستان، عمان و عراق از این رویداد بازدید کردند.

اسماعیلی تصریح کرد، در نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی ایران به پاکستان در بندر چابهار، 103 شرکت توانمند ایرانی محصولات خود را به صورت اختصاصی برای کشور پاکستان به نمایش گذاشتند.

معاون شبه‌قاره هند سازمان توسعه تجارت ایران افزود، از مهمترین برنامه‌ها برای افزایش مبادلات تجاری با پاکستان، تجارت آزاد با کشور پاکستان بوده که تقریبا در حال نهایی شدن است.

وی تصریح کرد گسترش روابط با همسایگان از جمله پاکستان در همه زمینه ها به ویژه اقتصادی، اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است و در همین چارچوب، پیگیری راه‌ های گسترش همکاری‌های دوجانبه مورد توجه مقامات ایران و همسایگان بوده است.