۰۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۶

قطع‌میکروفون‌رسایی‌هنگام‌انتقادازمطهری

پس از قطع میکروفن رسایی توسط باهنر، مهدی کوچک‌زاده نماینده تهران از صندلی خود برخاست و با صدای بلند سخنانی را مطرح و نسبت به این اقدام باهنر به شدت اعتراض کرد.
کد خبر : ۶۴۷۶۵
به گزارش صراط به نقل از فارس، نایب رئیس اول مجلس در واکنش به سخنان حجت‌الاسلام رسایی که نسبت به سخنان اخیر علی مطهری نماینده تهران انتقاد داشت و این سخنان را به دور از ادب می‌دانست، میکروفون رسایی را قطع کرد.

حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (سه شنبه) در تذکری با استناد به بند 11 ماده 23 آئین‌نامه داخلی پارلمان، اظهار داشت: همه دوستان می‌دانند که مجلس هشتم آخرین روزهای عمر خود را سپری می‌کند و باید خاطرات خوشی از این مجلس در ذهن مردم باقی بماند.

وی افزود: اکثریت نمایندگان مجلس هشتم با هر طیف و سلیقه‌ای در عین حال که نسبت به برخی امور، انتقاداتی دارند و این انتقادات خود را در قالب نطق‌ها و تذکرات بیان کرده‌اند اما همواره ادب را رعایت کرده‌اند.

رسایی ادامه داد: اگر کسی از جاده انصاف هم خارج شده باشد، بی‌ادبی نکرده است اما متاسفانه در روزهای آخر مجلس هشتم، بیاناتی گفته می‌شود که درست نیست.

پس از این سخنان رسایی، محمد‌رضا باهنر نایب رئیس اول پارلمانی از رسایی خواست که اجازه دهد او جمله‌ای را مطرح کند اما رسایی اصرار داشت سخنان خود را به اتمام برساند. در نهایت باهنر گفت: قرار همیشگی ما این بوده که تذکرات این چنینی در پایان جلسه علنی مجلس مطرح شود.

پس از این جمله باهنر، رسایی مجددا از باهنر می‌خواست که اجازه دهد او تنها یک جمله کوتاه را مطرح کند اما باهنر می‌گفت: این تذکرات باید در پایان جلسه مطرح شود.

سپس باهنر به رسایی اجازه مطرح کردن جمله‌اش را داد و رسایی گفت: چطور مدعی‌العموم وقتی آقای قدیری ابیانیه در قم سوالی می‌کند، مدعی‌العموم وارد می‌شود اما...

پس از این جمله رسایی، باهنر بلافاصله از رسایی خواست که سخنانش را ادامه ندهد و تذکر خود را در پایان جلسه مطرح کند اما رسایی باز از باهنر می‌خواست که اجازه به اتمام رساندن جمله اش را مطرح کند ولی باهنر اجازه نداد و به اتاق فرمان مجلس دستور داد که تریبون و میکروفن رسایی را قطع کند.

احتمالاً اشاره حمید رسایی نماینده تهران به سخنان روز یکشنبه علی مطهری نماینده تهران در نطق میان دستورش بود که با واکنش شدید نمایندگان مجلس، دانشگاهیان و برخی مسئولان مواجه شد.

پس از قطع میکروفن رسایی توسط باهنر، مهدی کوچک‌زاده نماینده تهران از صندلی خود برخاست و با صدای بلند سخنانی را مطرح و نسبت به این اقدام باهنر به شدت اعتراض کرد.

نظرات بینندگان
ناشناس
|
Cambodia
|
۱۲:۲۶ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۱
۱۰
۵
بشین سر جات دیگه ، هی داد و بیداد میکنی
اونجا مجلسه بابا جان، چاله میدون که نیس.
هر دفعه خواستن شر و شور کنن ، میکروفونشو قطع کنید .
.........
سیمرغ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۹ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۱
۷
۱۶
درود خدا بر رسایی و کوچک زاده که فریاد بلند مردم در مجلسند