۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹

فراخوان شرکت هواپیمایی آلمانی لوفتهانزا برای اعتصاب

فراخوان شرکت هواپیمایی آلمانی لوفتهانزا برای اعتصاب
شرکت هواپیمایی آلمانی لوفتهانزا برای برگزاری اعتصاب گسترده در روز چهارشنبه برنامه‌ریزی می‌کند.
کد خبر : ۶۴۸۰۲۲

به گزارش صراط به نقل از مهر، یکی از اتحادیه‌های اصلی شرکت هواپیمایی آلمانی لوفتهانزا دوشنبه از کارکنان این شرکت خواست تا روز چهارشنبه دست به اعتصاب بزنند.

اتحادیه‌های اصلی شرکت هواپیمایی آلمان موسوم به «وردی» از کارکنان لوفتهانزا خواست روز چهارشنبه از ساعت ۴ بامداد به وقت محلی تا ساعت ۰۷:۱۰ روز پنج شنبه اعتصاب کنند. این اعتصاب با هدف فشار بر مدیریت این شرکت برای رسیدگی به وضعیت دستمزد‌ها برگزار می‌شود. این اتحادیه خواستار افزایش ۱۲.۵ درصدی دستمزد‌ها برای یک سال است.

بنا به نوشته فرانس پرس، انتظار می‌رود این اعتصاب بر فعالیت فرودگاه فرانکفورت، بزرگترین فرودگاه آلمان و نیز فرودگاه‌های مونیخ، هامبورگ، برلین و دوسلدورف تاثیر بگذارد و موجب اختلال در برنامه پرواز‌ها شود.

اتحادیه «وردی» اعلام کرد این اعتصاب و توقف فعالیت، شامل همه کارکنان لوفتهانزا در فرودگاه‌ها، از تعمیر و نگهداری گرفته تا جابجایی مسافر و هواپیما می‌شود. در نتیجه لغو یا تاخیر قابل توجهی در پرواز‌ها قابل انتظار است.

اتحادیه وردی خواهان افزایش دستکم ۵۰۰ یورو برای دستمزد ماهیانه کارکنان لوفتهانزا شده است. این اتحادیه همچنین بهبود وضعیت شیفت‌های کاری کارکنان خود را خواستار شده است.