۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷
آیت الله اراکی:

کجای دنیا آزادی که در ایران است وجود دارد که عده‌ای مردم را مایوس کنند و باز هم آزاد باشند

کجای دنیا آزادی که در ایران است وجود دارد که عده‌ای مردم را مایوس کنند و باز هم آزاد باشند
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مردم ایران در دنیای امروز به نمادی آزادی، پیشرفت و ایستادگی در برابر ظلم و ستم مستکبران تبدیل شده اند.
کد خبر : ۶۴۸۱۷۳

به گزارش صراط به نقل از ایرنا، آیت الله محسن اراکی سه‌شنبه شب در آیین گرامی داشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مسجد چهار مردان قم، بیان داشت: کجای دنیا آزادی که در ایران است وجود دارد که عده‌ای هر توهین و سیاه‌نمایی می‌خواهند انجام دهند و هر خدمتی را نادیده بگیرند و مردم را مایوس کنند و باز هم آزاد باشند.

وی افزود: کجا این آزادی در جهان است، در کشورهای دیگر اجازه نمی‌دهند کسی این گونه رفتار کند، هر کس خلاف خواست آنان رفتار کند، نابودش می‌کنند.

وی با اشاره به این که آزادی آن‌ها یعنی آزادی آنچه را به نفع ماست بگویی، ادامه داد: خوب است اصحاب رسانه ما در خصوص کسانی که در کشورهای دیگر قربانی سخن شدند، یعنی کسانی که به خاطر حرف‌هایی که زدند مورد خشم قرار گرفتند، تحقیق کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: کجا اجازه می‌دهند صدایی غیر از خواست آن‌ها بلند شود؛ افرادی که خلاف خواست آن‌ها سخنی گفتند، یا کشته شدند یا همه چیزشان مصادره شده یا آنقدر تحت فشار قرار گرفتند که دیگر نتوانستند سر بالا کنند.

وی با تاکید بر این که آزادی که در ایران است در کمتر کشوری در سراسر جهان وجود دارد، بیان داشت: حالا در کشور ما عده‌ای دائم به همه چیز جمهوری اسلامی حمله می‌کنند و این همه رسانه در اختیار دارند، واقعا خجالت نمی‌کشند؛ از آن طرف هم که آمریکا و اسرائیل دایم برای کار رسانه‌ای علیه انقلاب اسلامی پول می‌دهند.

وی همچنین با اشاره به عزت امروز ایران، افزود: اگر چین و روسیه امروز در مقابل آمریکا قد علم می‌کنند این را از ما آموختند، ‌ جمهوری اسلامی این راه را گشود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت:‌ امروز مقاومت اسلامی این اقتدار را از کجا به‌ دست آورده‌است که در برابر دشمنان ایستادگی و آنان را ذلیل کند، ‌ آمریکا و اسرائیل امروز در دریای سرخ تحت فشار قرار گرفتند، اکنون قدرت منطقه‌ای پیروزمند و متحد جبهه مقاومت که شعاع عمل آن در تمام غرب آسیاست از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی بیان داشت: از طرف دیگر باید به پیشرفت‌های علمی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد، ‌ امروز دانشمندان ما در مرزهای دانش به خصوص در حوزه علوم راهبردی حرکت می‌کنند، قبل از پیروزی انقلاب این شرایط فراهم نبود و بخش بزرگی از مردم ما بیسواد بودند.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب دانشگاه‌های معتبر در سراسر کشور بسیار محدود بود اما امروز صدها دانشگاه در کشور فعال است و از نقاط مختلف دنیا دانشجویان برای تحصیل علوم مختلف به ایران می‌آید.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در زمینه‌های اقتصادی هم بسیار پیشرفت کردیم، البته هنوز به آنچه مورد انتظارمان است نرسیدیم، اما نسبت به قبل از انقلاب خیلی پیشرفت کردیم و این همه آبادانی، ایجاد زیرساخت، جاده سازی، ساخت مدرسه و فراهم کردن امکانات گسترده‌ در سراسر کشور را باید دید.

وی با تاکید بر این که هدف ما این است که همه مردم ایران در رفاه باشند، افزود: با تلاش صورت گرفته ما در کشور فقر مطلق نداریم، فقر نسبی داریم که باید همه نهادها در این خصوص برنامه‌ریزی‌ و این را هم ریشه کن کنند، در همین رابطه باید همه مردم ما در سطح متعادل زندگی کنند نه این که حداقل‌ها را داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به این که انسان با تفکر و به‌کارگیری قدرت اندیشه می‌تواند راه حق را پیدا کند، بیان داشت: حرف جمهوری اسلامی و ملت ایران در برابر مستکبران این است که ما می‌خواهیم مستقل و براساس آموزه‌های اسلام زندگی کنیم و این موضوع به شما ربطی ندارد.

آیت الله اراکی گفت: در این تقابل یک طرف جمهوری اسلامی و ملت ایران هستند که بر مسائلی همچون دین، اسلام، دفاع از مظلوم و عدالت تاکید کند و در طرف دیگر آمریکا و اسرائیل قرار دارند که هر چه ظلم، جور و غارت است از آنان ناشی می‌شود؛ این مساله خیلی نیاز به تحلیل ندارد، همه انسان‌ها با ابزار سنجش می‌توانند طرف حق را پیدا کنند.

وی افزود: آیا ملتی که یاور مظلومان است حق است یا کسانی که همه جنایت‌ها از دل آن‌هاست؛ ما امروز خطابمان به ضد انقلاب از هر نوعی است که فکر کنید، مسائل جامعه را در ترازوی اندیشه و تفکر قرار دهید، آیا این جمهوری اسلامی غیر از خدمت به ملت کاری انجام داده‌است.

وی ادامه داد: باید به روسای فتنه ۸۸ و روسای فتنه سال قبل گفت، قبل از انقلاب شما کجا بودید، شما سر دوش انقلاب و مردم سوار شدید و به این‌جا ها رسیدید از این انقلاب چه بدی دیدید، آیا این انقلاب جز نعمت چیزی برای شما داشته‌است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: آیا خدمات انقلاب به مردم قابل مشاهده نیست، مردم ایران قبل از انقلاب چه جایگاهی در جهان داشتند، ایران آن موقع کشوری پیرو آمریکا و اسرائیل بود و و امور کشور را آنان در دست داشتند اما امروز استقلال کامل داریم، باید این حقایق را دید.