۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۳
در دیدار وزیر بهداشت با مرجع تقلید شیعیان صورت گرفت؛

قدردانی حضرت آیت الله نوری همدانی از اجرای برنامه سلامت خانواده

قدردانی حضرت آیت الله نوری همدانی از اجرای برنامه سلامت خانواده
این مرجع تقلید همچنین بر ارتقای خدمات تشخیصی و درمانی و تجهیز مراکز درمانی در مناطق محروم تاکید کرد.
کد خبر : ۶۴۸۹۳۴

 به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از وبدا، آیت الله حسین نوری همدانی با اشاره به جایگاه رفیع اخلاق و معنویت در حوزه سلامت گفت: رعایت دستورالعمل های بهداشتی و تقویت حوزه بهداشت، رمز توسعه پایدار سلامت است.

وی با تقدیر از خدمات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و اقدامات دولت سیزدهم در عرصه سلامت، برای وزیر بهداشت در پیشبرد فعالیت های این حوزه و اجرای سیاست های سلامت آرزوی مزید توفیقات کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این ملاقات گزارشی از اقدامات وزارت بهداشت در دولت سیزدهم، اجرای برنامه ملی سلامت خانواده و کنگره بین المللی سلامت خانواده در اسفندماه سال جاری در تهران ارائه کرد و گفت: برنامه ملی سلامت خانواده، محور و کلان-برنامه وزارت بهداشت در دولت مردمی است. 

دکتر عین اللهی، تأمین سلامت جامعه را از مسیر تأمین سلامت خانواده امکانپذیر دانست و گفت: این برنامه ابتدا در ۵۹ شهرستان، سپس در ۹۳ شهرستان و در حال حاضر در ۱۹۵ شهرستان کشور اجرایی شده و آثار مثبت بسیاری در ارتقای شاخص های سلامت داشته است. 

وی با تاکید بر تقدم بهداشت بر درمان، از توسعه زیرساخت ها، تامین نیروی انسانی و اجرای برنامه سلامت خانواده به عنوان گام های اساسی وزارت بهداشت به منظور عمل به توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر تقویت ساختار شبکه بهداشت کشور یاد کرد.