۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۷

سپاهان مغلوب ستارگان الهلال شد

سپاهان مغلوب ستارگان الهلال شد
تیم فوتبال سپاهان ایران در مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه نقش جهان میزبان به مصاف تیم الهلال عربستان رفت و با نتیجه سه بر یک مغلوب ستارگان تیم حریف شد.
کد خبر : ۶۴۸۹۴۹

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از ایرنا، تیم فوتبال سپاهان ایران تنها نماینده فوتبال کشورمان در مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های امروز از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه امشب در ورزشگاه نقش جهان در مقابل تیم فوتبال الهلال عربستان قرار گرفت و در نهایت با نتیجه ۳ بر یک مغلوب میهمان عربستانی خود شد.

ترکیب سپاهان در دیدار امشب شامل، پیام نیازمند- میلاد زکی‌پور، محمد دانشگر، سیاوش یزدانی، رامین رضائیان، برایان دابو، محمد کریمی، محمد قربانی، فرشاد احمدزاده، رضا شکاری و شهریار مغانلو است که با سرمربی گری ژوزه مورایس به مصاف تیم عربستانی رفته اند.

ترکیب الهلال نیز شامل یاسین بونو، علی البلیهی، حسان تمبکتی، سعود عبدالحمید، یاسر الشهرانی، محمد کنو، روبن نوس، سرگئی میلینکوویچ ساویچ، مالکوم، سالم الدوسری و الکساندر میتروویچ است و سرمربی الهلال ژرژ ژسوس است.

دقیقه چهارم بازی پس از آنکه در سه دقیقه ابتدایی تیم عربستانی فشار زیادی بر روی دروازه سپاهان ایجاد کرد، رضا شکاری هافبک تهاجمی طلایی پوشان در موقعیت عالی برای گلزنی قرار گرفت، ولی دریبل ناقص او باعث شد توپ به اوت برود.

دقیقه ۲۱ خطرناک‌ترین موقعیت بر روی دروازه سپاهان توسط ارسال بلند بازیکنان الهلال از سمت چپ خط دفاعی سپاهان ایجاد شد، ولی در محوطه جریمه زرد پوشان و با دخالت مدافعین پرشمار سپاهان توپ سرگردان به عقب برگشت داده شد.

دقیقه ۲۸، الدوساری بر روی ارسال عبدالحمید در موقعیت گلزنی قرار گرفت، ولی توپ در محوطه ۶ قدم به اوت رفت و خطر از دروازه زردپوشان دور شد.

ابتدای دقیقه ۲۹ بازی، محمد کریمی اولین کارت زرد بازی را از داور کویتی دریافت کرد. احمد العلی داور دیدار امشب همین چند روز گذشته قضاوت دیدار حساس تیم‌های ملی ایران و قطر را در مرحله نیمه‌نهایی برعهده داشت.

اواخر دقیقه ۲۹ بازی، یاران سپاهان با شروع سریع بازی، شهریار مغانلو را در موقعیت گل زنی قرار دادند، ولی ضربه استثنایی این مهاجم به آرامی در اختیار دروازه‌بان الهلال قرار گرفت البته داور این صحنه را آفساید اعلام کرد.

دقیقه ۳۰ پاس زیبای محمد کریمی، باعث شد فرشاد احمدزاده در موقعیت گلزنی قرار بگیرد، ولی وی نتوانست توپ را به دلیل لغزندگی زمین کنترل کند و به زمین برخورد کرد.

دقیقه ۳۲، ناصر شهرانی مدافع الهلال با نفوذ در خط میانی و یک سوم زمین سپاهان در عرض محوطه جریمه طلایی پوشان حرکت کرد و سپس ضربه‌ای به توپ زد که با واکنش خوب پیام یازمند این تیم در اختیار وی قرار گرفت.

سپاهان در دقیقه ۳۶ به اولین گل بازی دست یافت، پاس مستقیم محمد دانشگر که با زیرکی هرچه تمام، خود را از تله آفساید الهلال خارج کرده بود در فضای پشت مدافعین تیم عربستانی توپ به را به رامین رضاییان رساند و او پس از کنترل سینه با شوت استثنایی توپ را به زاویه مخالف یاسین بونو دروازه بان مراکشی الهلال فرستاد و سپاهانی‌ها را شادمان کرد.

پس از گل دقیقه ۳۷ رامین رضائیان که از روی پاس گل محمد دانشگر بدست آمد، نقش جهان به هوا رفت و هواداران سپاهان بر تشویق‌های خود افزودند، ولی هواداران اندک تیم الهلال به تشویق تیم محبوبشان ادامه دادند.

دقیقه ۴۵، رامین رضاییان به رفتار علی البلیهی اعتراض کرد و پس از آن احمد العلی وارد مشاجره ۲ بازیکن شد و برای چند ثانیه با هر ۲ بازیکن صحبت کرد تا از جنجال بیشتر جلوگیری کند و در نهایت ماجرا تمام شد.

دقیقه ۴۷، سیاوش یزدانی در محوطه جریمه الهلال ضربه سر زد، اما توپ با اختلاف زیاد از بالای دروازه یاسین بونو عبور کرد.

دقیقه ۵۶، فرشاد احمدزاده در موقعیت تک به تک با دروازه بان مراکشی الهلال قرار گرفت، ولی شوت وی با سرعت کم در آغوش یاسین بونو قرار گرفت.

دقیقه ۵۷، مالکوم گل تساوی را وارد دروازه سپاهان کرد و سکوت سنگینی در ورزشگاه نقش جهان حاکم شد. ابتدا پاس بغل پای میتروویچ با دفع ناقص پیام نیازمند برگشت داده شد و مالکوم آن را با یک ضربه آرام به گل تبدیل کرد. سیاوش یزدانی نیز سعی داشت با دست مانع ورود توپ به دروازه شود که او نیز موفق نشد.

دقیقه ۶۱ مورایس، علی اصغر اعرابی را بجای رضا شکاری وارد میدان کرد.

دقیقه ۶۵؛ پاس محمد کریمی از سمت راست خط هجومی سپاهان به تیرک دوم رسید، اما فرشاد احمدزاده با کم دقتی توپ را به فضای بالای دروازه زد.

دقیقه ۶۸، سپاهانی‌ها ۲ موقعیت بسیار خوب روی دروازه نماینده عربستان ایجاد کردند که مرتبه دوم چیزی تا باز شدن دروازه الهلال باقی نمانده بود، اما احمد زاده برای سومین بار در این بازی با بی دقتی به توپ ضربه زد و توپ به خارج زمین رفت.

دقیقه ۷۱، مورایس دومین و سومین تعویض خود را با هم انجام داد و رضا اسدی را بجای فرشاد احمدزاده به میدان فرستاد تا خط حمله سپاهانی‌ها تقویت شود، سرمربی سپاهان همچنین عیسی عباس، خرید تازه سپاهان را که ۳ روز پیش به تیم سپاهان اضافه شد را بجای شهریار مغانلو وارد زمین کرد.

در دقیقه ۷۶ محمد دانشگر با تکل خطرناک کارت قرمز را از احمد العلی داور کویتی دریافت کرد و سپاهانی‌ها را ۱۰ نفره کرد و پس از این اخراج مورایس، رضا اسدی را که ۵ دقیقه قبل و در دقیقه ۷۱ وارد زمین کرده بود از ترکیب بیرون کشید و امید نورافکن را وارد زمین کرد تا مرکز دفاع سپاهان خالی نماند.

دقیقه ۸۱، ضربه سر ساویچ روی به تیر دوم دروازه سپاهان برخورد کرد.

دقیقه ۸۵، پس از درگیری که میان مالکوم و رامین رضاییان داور کویتی هر ۲ بازیکن را فراخواند و به آن‌ها کارت زرد نشان داد.

الکساندر میتروویچ در دقیقه ۹۴ گل دوم الهلال را از روی پاس سعود عبدالحمید وارد دروازه سپاهان کرد.

دقیقه ۹۷، سپاهانی‌ها که روحیه خود را از دست دادند و عبدالله الحمدان با پاس سالم الدوساری موفق شد کار را برای تیم الهلال به پایان برساند.